تاریخ : چهارشنبه 4 بهمن 1396
کد 213

همایش کارآفرینی و اشتغال پایدار با موضوع ارائه تسهیلات به بخش خصوصی با حضور استاندار آذربایجان شرقی

با حضوردکتر خدابخش استاندار آذربایجان شرقی آیین نامه اجرایی قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تشریح شد
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز این همایش با همکاری اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی، امور اقتصادی و دارایی استان و اتاق بازرگانی تبریز برگزار گردید.
دکتر مجید خدابخش در این نشست با اشاره به این نکته که یک هزار میلیارد تومان تسهیلات از صندوق توسعه ملی به منظور ایجاد اشتغال به استان اختصاص یافته است  تا برای بیست و هشت هزار نفر شغل پایدار ایجاد شود یاد آور شد: در این همایش آیین نامه اجرایی طرح برای کار آفرینان و فعالان اقتصادی استان ارائه می گردد.
صمد حسن زاده رئیس اتاق تبریز نیز در سخنانی با اشاره به اهمیت این طرح خاطر نشان کرد: باید تمام مدیران بخش دولتی و خصوصی تلاش نمایند تا طرح تسهیلات جهت اشتغال پایدار در استان عملیاتی گردد.
وی با قدردانی از پیگیری های مستمر استاندار آذربایجان شرقی از اولین روزهای قبول مسئولیت در استان اظهار امیدواری نمود اجرای این طرح باعث رشد و توسعه اقتصادی و صنعتی و اشتغال پایدار در منطقه گردد.
حسن زاده با اشاره به  اهمیت این طرح برای توسعه صنایع کوچک و متوسط و ایجاد اشتغال روستایی یاد آور شد: یکی از مسائل و مشکلات اساسی واحد های کوچک و متوسط برای اخذ تسهیلات تضمینات مورد در خواست موسسات تسهیلات دهنده است که باید مسئولان امر در این خصوص تدابیری بیندیشتند تا هیچ واحد کوچ یا طرح روستایی به خاطر ناتوئانی در ارائه تضمینات از تسهیلات محروم نگردد.
/در این طرح می بایست برای اعطای تسهیلات و بحث تضمینات به این بنگاه ها چاره اندیشی شده تا صنایع کوچک و کار آفرینان روستایی نیز بتوانند از این تسهیلات به راحتی بهره مند گردند./
احد حسینی مدیر کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان نیز این طرح را جزئی از بسته های اقتصاد مقاومتی به منظور ایجاد اشتغال پایدار خواند و افزود: مقرر شده در سطح کشور با استفاده از این طرح حدود نهصد وپنجاه هزارفرصت شغلی ایجاد گردد که از این میزان حدود 28 هزار فرصت شغلی سهم استان آذربایجان شرقی است که بر همین مبنا در صدد هستیم تا با برنامه ریزی های به عمل آمده بخشی از این اشتغال را از طریق تامین سرمایه در گردش واحد های تولیدی که بخاطر کمبود سرمایه نتوانسته اند از تمام ظرفیت واحد تولیدی خود استفاده نمایند بهره مند گردیم.وی استقبال از طرح های جدید اشتغال، در زمینه های کشاورزی، گردشگری و... از دیگر موادر مورد حمایت در این طرح خواند.
در ادامه مسئولان حاضر در جلسه به سوالات کارآفرینان  پاسخ دادند.