تاریخ : يکشنبه 21 دي 1399
کد 2106

در دیدار با سرکنسول ایران در نخجوان مطرح شد؛

اعلام آمادگی برای افزایش همکاری اقتصادی آذربایجان شرقی با جمهوری نخجوان

رییس اتاق بازرگانی تبریز در دیدار با سرکنسول ایران در نخجوان از اعلام آمادگی فعالان اقتصادی استان برای افزایش همکاری اقتصادی با جمهوری نخجوان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، راهکارهای افزایش ارتباطات تجاری و اقتصادی مابین استان آذربایجان شرقی و جمهوری نخجوان با حضور سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان در محل اتاق تبریز بررسی شد. 

سید احمد حسینی در این نشست با اشاره به قرابت های فرهنگی مردم استان و جمهوری نخجوان گفت: همکاری های اقتصادی مابین جمهوری نخجوان و استان آذربایجان شرقی با توجه به اشتراکات بالای فرهنگی در این دو منطقه، می تواند گسترش یابد که در این راستا نیازمند عزم جدی مسئولان دولتی و همچنین فعالان بخش خصوصی استان هستیم. 

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با بیان اینکه موضوع قره باغ و حوادث پیرامونی آن می تواند سبب خارج شدن نخجوان از یک فضای بسته شود، گفت: با تبادل هیات های تجاری و اقتصادی بین این دو منطقه می توانیم در آینده ای نزدیک امیدوار به افزایش همکاری های اقتصادی و تجاری بین استان آذربایجان شرقی و جمهوری نخجوان باشیم. 

اراده لازم برای افزایش همکاری دو جانبه وجود دارد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و بازرگانی تبریز نیز در این دیدار با بیان اینکه ارتباطات فرهنگی خوبی بین استان آذربایجان شرقی و جمهوری نخجوان وجود دارد، گفت: باید فرصت های سرمایه گذاری در جمهوری نخجوان احصاء شده و از سویی شاهد افزایش صادرات از استان به این منطقه باشیم. 

یونس ژائله با بیان اینکه سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی استان اراده لازم برای افزایش تبادلات تجاری با جمهوری نخجوان را دارند، گفت: البته نباید جلسات دو جانبه تنها در حد صحبت های معمول باقی بماند بلکه باید زمینه افزایش همکاری ها در عمل ایجاد شده و هر چه سریعتر شاهد آغاز دور جدیدی از همکاری ها با جمهوری نخجوان باشیم.