تاریخ : چهارشنبه 26 آذر 1399
کد 1979

جلسه کمیته کارآفرینی اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد

جلسه کمیته کارآفرینی کمیسیون کارآفرینی، گردشگری و اقتصاد دانش بنیان اتاق تبریز با موضوع حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، در این جلسه که در محل اتاق تبریز برگزار شد، اعضای کمیته کارآفرینی کمیسیون کارآفرینی، گردشگری و اقتصاد دانش بنیان با اشاره به افزایش آمار کودکان بازمانده از تحصیل به دلیل شرایط سخت اقتصادی موجود و همچنین شرایط حاکم در دوران شیوع کرونا که دانش آموزان را مجبور به داشتن امکانات ارتباطی برای دسترسی به سامانه های اینترنتی کرده است، بر لزوم ایفای مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی و اتاق تبریز در این موضوع تاکید کردند.

آسیب شناسی نظام آموزشی فعلی و ناتوانی آن در مهارت آموزی دانش آموزان چه در حوزه مهارت های زندگی و چه در حوزه مهارت های شغلی، موضوع دیگر این جلسه بود که تجربه کشورهایی همچون فرانسه و حضور فعال کسب و کارها در روند مهارت آموزی دانش آموزان در آستانه ورود به بازار کار مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

اعضای کمیته کارآفرینی در این جلسه با ارائه پیشنهاداتی، راهکارهایی برای نقش آفرینی در شرایط موجود ارائه کردند و مقرر شد در جلسات حضوری و مجازی آتی این پیشنهادات مورد پیگیری قرار گیرد.