تاریخ : پنجشنبه 27 آذر 1399
کد 1977

با هدف افزایش تعاملات؛

نشست هم اندیشی فعالان بخش خصوصی آذربایجان شرقی و روسای بانک ملی برگزار شد

نشست هم اندیشی فعالان بخش خصوصی آذربایجان شرقی و روسای بانک ملی با هدف افزایش تعاملات بین این دو بخش در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، نشست هم اندیشی جمعی از فعالان بخش خصوصی آذربایجان شرقی و روسای بانک ملی ایران با حضور رییس و نائب رییس اتاق بازرگانی تبریز، عضو هیات مدیره و معاون شعب بانک ملی ایران در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد. 

رییس اتاق بازرگانی تبریز در این نشست با بیان اینکه بانک ملی یکی از بزرگترین و قدیمی ترین بانک های کشور است، گفت: متاسفانه میزان وام و تسهیلات اختصاص داده شده توسط بانک ملی به بخش صنعت و تولید استان بسیار پایین است که در این راستا باید تصمیمات جدی تری گرفته شود.

یونس ژائله ادامه داد: وجود این حمایت از سوی بانک ملی، خواسته به حق و منطقی از سوی بخش خصوصی است که انتظار داریم، مسئولان بانک ملی نسبت به افزایش میزان سهم استان از تسهیلات اختصاص داده شده، اقدام کنند.

عباس کمالی، نائب رییس اتاق تبریز نیز در این جلسه خواستار تفویض اختیارات بیشتر از سوی بانک ملی ایران به مدیریت استانی این بانک شده و گفت: روند رسیدگی به درخواست های صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی از بانک ملی باید شتاب بیشتری به خود بگیرد. 

حذف بروکراسی های پیچیده در ساختار بانک ملی، بها دادن به اهلیت مشتری، افزایش اختیارات مدیریت استانی شعب بانک ملی، بالا بردن چابکی و نوآوری در ساختار بانک و افزایش سقف استانی از تسهیلات ارائه شده از دیگر خواسته های فعالان بخش خصوصی از مدیران بانک ملی بود.

موسوی، عضو هیات مدیره بانک ملی ایران نیز در ادامه این جلسه گفت: ما در بانک ملی ایران، خود را در کنار فعالان بخش خصوصی می بینیم و نگاه برتربینانه ای نداریم. باید توجه داشت اقتصادی که درگیر کرونا و تحریم است، نمی شود بانکش، فشاری تحمل نکند.

وی ادامه داد: در تلاش هستیم تا اختیارات استان ها را تا سه برابر افزایش دهیم، هر چند در شرایط فعلی نیز محدودیتی در بررسی پرونده ها نداریم.