تاریخ : چهارشنبه 26 آذر 1399
کد 1973

جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد

جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز با حضور فعالان این حوزه در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، جلسه کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز با حضور فعالان این حوزه و با بررسی وضعیت صنایع و واحدهای تولیدی در بحران کرونا و همچنین مباحث مربوط به قانون جدید صدور چک در محل اتاق بازرگانی برگزار شد. 

 مسعود بنابیان در این جلسه با اشاره ای به شیوع بیماری کرونا و ضربه آن به صنایع و اصناف گفت: این بیماری بر روی برخی از صنایع همچون پوشاک، چرم، کیف و کفش تاثیر بالایی گذاشته و بخش خصوصی و صاحبان واحدهای تولیدی را دچار مشکلات زیادی کرده است که در این شرایط نیازمند هم بستگی به خصوص در میان اقشار آسیب پذیر و کم درآمد هستیم.

رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تبریز با اشاره ای به برخی سیاست های نادرست در قبال فعالیت بخش خصوصی گفت: یکسری از رفتارهای بانک مرکزی و از سوی دیگر سیاست های نادرست دولتی سبب وارد آمدن فشار بیشتری به بخش خصوصی شده و مشکلاتی را در این راستا به وجود آورده است. بسیاری از کالاهای وارداتی از ماه ها قبل، در گمرک ها مانده بودند و ترخیص نمی شدند، هر چند این روند در حال بهبود است و امیدواریم تسریع نیز شود.

بنابیان، کمیسیون های اتاق را بازوی مشورتی بین فعالان بخش خصوصی دانسته و گفت: در شرایط کنونی، نقش اتاق می تواند تعیین کننده باشد. هر چند شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت تا حدودی با بررسی مشکلات این حوزه، کارگشا بوده و توانسته مشکلات این بخش را به گوش دولتی ها برساند اما با این حال، نیازمند توجه بیشتر مسئولان دولتی به مباحث مطرح شده توسط اتاق بازرگانی هستیم. 

در این جلسه همچنین مسائل مربوط به قانون جدید صدور چک با ارائه مباحثی همچون ابعاد و اهمیت مساله صدور چک بلامحل و لزوم اصلاح قانون چک، نوآوری های قانون جدید چک و نحوه استعلام چک صیادی توسط کارشناسان حوزه بانکی مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفت.