تاریخ : پنجشنبه 21 دي 1396
کد 196

نشست مجمع خیرین سلامت با حضور دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور

جلسه اعضاء هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان با حضور دکتر شهریاری دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشور در اتاق بازرگانی ، صنایع، معادن وکشاورزی تبریز تشکیل گردید.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریزصمد حسن زاده رئیس اتاق تبریز در سخنانی ضمن خیر مقدم به حاضرین در جلسه، با اشاره به  مردم استان آذربایجان شرقی خاطر نشان کرد: مردم بارها ثابت کرده اند که در مسائل اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی سرآمد بوده و خیرین این خطه از کشور در هر حرکت خیر خواهانه ای به عنوان پیشگام عمل نموده اند.
عضو هیئت مدیره مجمع بر وضعیت سلامت افراد در جامعه در مسایل پژوهشی و پیشگیری تاکید داشته، اظهارنمود : دربودجه سال 97 در این خصوص بودجه ای پیش بینی نشده که امیدواریم مسئولان حوزه بهداشت و درمان بر لزوم این مسئله اهتمام کافی داشته باشند، چرا که سرمایه گذاری در این زمینه می تواند بسیاری از بحث ها از جمله درمان را در آینده بهبود ببخشد.
وی اظهار امیدواری کرد با همت بخش دولتی و افراد خیر بتوانیم در این حوزه کارهای بزرگی در زمینه بهداشت و سلامت افراد انجام دهیم.
حجت الاسلام مشهوری رئیس هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده توسط این مجمع ارائه داده و گفت :این مجمع از سال 90 با حمایت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز تشکیل شده و با هماهنگی و تعامل با دانشگاه علوم پزشکی تبریز در راستای رفع نیازهای حوزه سلامت در شهرهای پرجمعیت و یا روستاهای دور افتاده با برنامه و هدفمند پیش رفته است و  چندین همایش در حوزه سلامت با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار شده و درطول سال های فعالیت این مجمع کارهای ارزشمندی صورت گرفته است که جا دارد از تمام خیرین استان که به این مجموعه اعتماد کرده اند قدر دانی نماییم.
صومی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با ارائه گزارشی از وضعیت این دانشگاه و بخش بهداشت و درمان در استان آذربایجان شرقی میزان اعتبارات تخصیص داده شده در این استان در حوزه سلامت را هزار میلیارد تومان ذکر نمود که از این مبلغ حدود 200 میلیارد توسط خیرین تامین شده است.
وی به استاندارد های جهانی در بخش دیالیز و ICU اشاره نموده و گفت: خوشبختانه در این بخش ها کارهای خوبی در تبریز و بعضی از شهرستان ها  صورت گرفته که وضعیت در این حوزه ها رضایت بخش می باشد.
دکتر حسینعلی شهریاری دبیر کل مجمع خیرین سلامت کشورنیزدر سخنانی به طرح سلامت به عنوان یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید یاد کرده گفت :با توجه به یاد آوری  رهبر معظم انقلاب در این زمینه که( کاری کنید بیمار جز درد و رنج بیماری اش، ناراحتی دیگری نداشته باشد) می بایست در این بخش کارهای مهمی صورت پذیرد و امیدواریم با تلاش هایی که انجام می شود بتوانیم لایق مردم خوب کشورمان باشیم.
 وی با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های خیرین سلامت برای ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی استفاده کنیم،گفت: در جلب مشارکتهای مردمی برای عرصه سلامت باید بیش از گذشته فعال باشیم.
شهریاری افزود:  بحمد الله در استان آذربایجان شرقی به همت خیرین در حوزه سلامت قدم های مثبت بزرگی از جمله ساخت بیمارستان برداشته شده که امیدواریم این اقدامات در تمام کشور نهادینه  شود.