تاریخ : شنبه 1 آذر 1399
کد 1876

در اتاق تبریز؛

جلسه هماهنگی انتخاب صادرکنندگان نمونه سال 99 برگزار شد

جلسه هماهنگی انتخاب صادرکنندگان نمونه در سال 99 با حضور نمایندگانی از دستگاه های مختلف اجرایی آذربایجان شرقی در اتاق تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، جلسه هماهنگی انتخاب صادرکنندگان نمونه سال 99 با حضور رییس اتاق بازرگانی تبریز، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی و کارشناسانی از دستگاه های اجرایی مربوطه در اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.

یونس ژائله در این جلسه، درآمد ارزی حاصل از صادرات، حفظ و توسعه بازارهای هدف فعالیت های بازاریابی، مهارت فنی و تخصصی شرکت در امر صادرات و عضویت در تشكل صادراتی را از جمله معیارهای ارزیابی واحدهای تولیدی برای انتخاب به عنوان صادرکننده نمونه دانست.

رییس اتاق بازرگانی تبریز ادامه داد: امسال پیشنهاد می شود به منظور ایجاد رقابت درست بین واحدها، واحدهای تولیدی به سه گروه دسته بندی شوند. دسته اول واحدهای بزرگ و با نیروی انسانی بالای هزار نفر، دسته دوم واحدهایی با تعداد نیروی 100 تا هزار نفر و دسته سوم واحدهای یک تا 100 نفره و هر کدام از این ها در داخل گروه خود مقایسه شده و رقابت کنند.

ژائله افزود: همچنین به دستگاه های دولتی مربوطه پیشنهاد می شود، هر کدام مشوق هایی را برای صادرکنندگان نمونه منتخب در نظر بگیرند تا واحدهای تولیدی استان با انگیزه بیشتری در این نوع رقابت ها حضور یابند. 

در پایان جلسه مقرر شد تا سازمان های مربوطه، مشوق های مورد نظر خود برای صادرکنندگان نمونه را به دبیرخانه انتخاب صادرکنندگان نمونه در اتاق تبریز ارسال کرده و با برگزاری جلسات هماهنگی بعدی، در خصوص انتخاب صادرکنندگان نمونه از میان واحدهای شرکت کننده، تصمیم گیری شود.