تاریخ : پنجشنبه 14 دي 1396
کد 187

بخشنامه سازمان امور مالیاتی کشور در مورد مهلت تسلیم اظهارنامه دوره سوم مالیات بر ارزش افزوده در سال 1396

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی کشور بخشنامه شماره 526/96/260 مورخ 12/10/1396 را به شرح زیر اعلام نموده است:
نظر به اینکه آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره سوم (فصل پاییز) سال 1396 روز جمعه مورخ 15/10/1396 و مصادف با تعطیل رسمی می باشد، بنابراین با استناد به بخشنامه شماره 4992/200 مورخ 8/3/1396، آخرین مهلت تسلیم اظهارنامه روز شنبه مورخ 16/10/1396 می باشد. لذا ضروری است کلیه ادارات کل امور مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده در راستای ارائه خدمات بهتر به مؤدیان مالیاتی، اقدامات ذیل را معمول نمایند:
1- جهت تسهیل امور مؤدیان، کلیه واحدهای خدمات مودیان، می بایستی به طور تمام وقت آماده پاسخگویی و ارائه خدمات در طول مدت تسلیم اظهارنامه باشند.
2- جهت تسهیل امور مؤدیان، ساعت حضور کلیه کارکنان بخش مالیات بر ارزش افزوده در روز شنبه مورخ 16/10/1396 از ابتدای وقت اداری لغایت 18:00 خواهد بود. بدیهی است در خارج از ساعات اداری معمول تعداد و ترتیب حضور همکاران باتوجه به حجم عملیات و ... به تشخیص مدیران مربوطه تعیین خواهدگردید.
3- ضروری است همکاران در حوزه های مختلف ستاد معاونت مالیات بر ارزش افزوده سازمان با حضور در اوقات کاری اعلام شده برای ادارات کل و آمادگی کامل، نسبت به پشتیبانی کامل عملیات واحدهای اجرایی این نظام مالیاتی از کلیه ابعاد اقدام نمایند.
4- ادارات کل امور مالیاتی مکلفند ترتیبی اتخاذ نمایند تا صرفاً نسبت به دریافت اظهارنامه های الکترونیکی اقدام و از دریافت اظهارنامه های دستی خودداری نمایند. مع الوصف پذیرش اظهارنامه آن دسته از مؤدیان که موفق به ثبت اینترنتی نگردیده اند، صرفاً در دو ساعت پایانی روز شنبه مورخ 16/10/1396 منوط به اخذ تهعدنامه کتبی مبنی بر ثبت اینترنتی توسط مؤدیان و همچنین درج اطلاعات مؤدی در فهرست اظهارنامه های دستی تسلیمی، بلامانع است.
5- ادارات کل امور مالیاتی مکلفند در پایان مهلت تسلیم اظهارنامه، فهرست مؤدیانی که مالیات و عوارض ابرازی را پرداخت ننموده و یا ترتیب پرداخت نداده اند، استخراج  ضمن پیگیری عملیات وصول، نتیجه اقدامات انجام شده را جهت استحضار رئیس کل سازمان به این معاونت اعلام نمایند.
لازم است مدیران کل امور مالیاتی و مالیات بر ارزش افزوده ترتیبی اتخاذ نمایند که به نحو مقتضی از ارائه خدمات در بالاترین سطح ممکن به مؤدیان و پاسخ گویی سریع، دقیق مسئولانه کلیه پرسنل تحت مدیریت خود اطمینان حاصل نمایند. 

پیوست مطلب : [دریافت...]