تاریخ : سه شنبه 12 دي 1396
کد 184

بررسی مسایل و مشکلات صادرکنندگان قیردر استان

به منظور بررسی مسائل و مشکلات حوزه تولید و صادرات محصولات نفتی (قیر) با حضور تولید کنندگان ، صادر کنندگان ، پیمانکاران، و مدیران شرکت های حمل نقل بین المللی استان جلسه ای به ریاست صمد حسن زاده رئیس اتاق تبریز تشکیل گردید .
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی تبریز حسن زاده رئیس اتاق تبریز در سخنانی با اشاره به ظرفیت ها و امکانات  استان در زمینه تولید و صادرات این محصول  گفت: خوشبختانه استان به لحاظ وجود کارخانجات تولید قیر و همچنین صادرات این محصول به کشور های همسایه همچون ترکیه، گرجستان و ارمنستان و... از جمله مطرحترین استانهای صادراتی کشور در این زمینه است. وی با اشاره به مسائل و مشکلات این بخش از صنعت کشور خاطر نشان کرد: کیفیت محصول تولید شده، عدم پایبندی به تعهدات و قرار داده ها ، نوسانات نرخ ارز، و تفاوت قیمت ها و موضوع حمل و نقل بین المللی از جمله مواردی است که می بایستی در صادرات این محصول استراتژیک، مورد توجه فعالان این بخش قرار گیرد .
رئیس اتاق تبریز با تاکید بر ایجاد انجمن یا تشکل در بین فعالان این بخش از اقتصادی افزود: با توجه به مسائل یاد شده برای ایجاد  هماهنگی و هم افزایی بیشتر بین فعالان صنعت قیر تشکیل این انجمن ضروری به نظر می رسد که اعضای حاضر در جلسه به عنوان پیشکسوتان این حوزه می بایست در  ایجاد این تشکل اقدامات لازم را به عمل آورند .
حسن زاده در خاتمه تلاش بیشتر فعالان این حوزه برای دست یابی به بازارهای هدف را خواستار شد.
در ادامه جلسه فعالان این حوزه نکته نظرات خود را در خصوص مسائل یاد شده ارائه نموده و حل موضوعاتی همچون مالیات، مالیات بر ارزش افزوده ، حمل و نقل و... از طریق اتاق تبریز خواستار شدند..