تاریخ : پنجشنبه 8 آبان 1399
کد 1791

در جلسه هم اندیشی مطرح شد؛

تولیدکنندگان رکن مهم امنیت اقتصادی/ بروکراسی های اداری مانعی برای صاحبان صنایع

جلسه هم اندیشی فعالان بخش خصوصی و رییس سازمان صمت استان برگزار شده و طی آن صاحبان صنایع خواستار رسیدگی مسئولان دولتی به مشکلات بخش خصوصی شدند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، جلسه هم اندیشی فعالان بخش خصوصی با رییس سازمان صمت آذربایجان شرقی عصر پنج شنبه در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شده و طی آن، فعالان بخش خصوصی به بیان مشکلات خود پرداختند.

رییس اتاق بازرگانی تبریز در این جلسه هم اندیشی با اشاره به لزوم همکاری دو جانبه بخش خصوصی و دولت گفت: سازمان صمت به عنوان خانه پدری فعالان بخش خصوصی مطرح است که انتظار داریم، در آن بر روی اهالی بخش خصوصی باز باشد و این رابطه پدر و فرزندی هیچگاه قطع نشود.

یونس ژائله با تاکید بر ایجاد اتحاد و یکپارچگی بین این دو بخش گفت: باید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و از سوی دیگر یک استراتژی قوی در این بین تعریف کنیم. 

وی با اشاره ای به نارضایتی واحدهای تولیدی از نبود و کمبود مواد اولیه گفت: البته بسیاری از این مشکلات، داخلی است به طوری که برخی از واحدهای تولیدکننده مواد اولیه از عرصه کردن محصول خود در بورس کالا خودداری کرده و زمینه ساز مشکلاتی می شوند.

ژائله با انتقاد از برخی عدم حمایت ها از واحدهای تولیدی و وجود بروکراسی های اداری گفت: باید بدانیم که امروز تولیدکنندگان و فعالان بخش صنعت، نقش ویژه ای در توسعه کشور داشته و در ایجاد امنیت اقتصادی، نقش آفرین هستند.

رابطه متقابل و نزدیک صمت و فعالان بخش خصوصی

رییس سازمان صمت استان نیز در این جلسه گفت: همواره با فعالان بخش خصوصی، رابطه نزدیک و همکاری متقابلی داشته ایم و در هر زمانی در تلاش برای پاسخگویی به مشکلات و مسائل آنان بوده ایم.

حبیب امین زاده ادامه داد: در شش ماهه نخست سال جاری با وجود مشکلات موجود، شاهد افزایش 30 درصدی ارزش صادرات آذربایجان شرقی بوده ایم که نشان از ظرفیت ویژه بخش تولید و صنعت استان دارد.

در ادامه این نشست، صاحبان صنایع حاضر در جلسه به بیان مسائل و مشکلات فعالان بخش خصوصی پرداخته و خواستار رسیدگی و حل این مشکلات شدند.