تاریخ : پنجشنبه 7 دي 1396
کد 177

متن کامل لایحه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان

با توجه به ضرورت بازنگری قانون نظام مهندسی ساختمان و تاکید وزیر راه و شهرسازی بر لزوم بازنگری در نظام مهندسی ساختمان و سیستم نظام فنی اجرایی کشور لایحه قانون نظام مهندسی ساختمان کشور برای نظرخواهی کارشناسان منتشر شد.
با توجه به گذشت دو دهه از تصویب قانون نظام مهندسی ساختمان و  درخواست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برای اصلاح قانون و در راستای تاکید وزیر راه و شهرسازی به ناکارآمدی سیستم مهندسی کشور، لایحه قانون نظام مهندسی ساختمان از سوی معاونت مسکن و ساختمان مورد آسیب شناسی قرار گرفت و با درس آموزی از تجربه های جهانی و انجام مطالعات تطبیقی و پس از طی کردن فرایند پژوهشی دو ساله و ارائه لایحه آن به دولت، اکنون برای نظرخواهی  جامعه مهندسی کشور ، اساتید و سایر فعالین حوزه صنعت ساختمان کشور منتشر می شود.
در  ضرورت  و اهمیت تهیه لایحه قانون جدید نظام مهندسی ساختمان کشور باید گفت:  شکل گیری و تحول قوانین در هر جامعه بازتاب نیازمندی های آن در ایجاد چهارچوب های مشخص برای انتظام بخشی زندگی مردم در حوزه های مختلف است. در واقع هدف از وضع این قوانین، تبیین معیارهایی است که رابطه حقوقی تضمین شده ای را میان  افراد جامعه از یک سو و نظارت بر تحقق آن توسط حاکمیت را، از سوی دیگر تعریف نماید.


پیوست مطلب : [دریافت...]