تاریخ : سه شنبه 29 مهر 1399
کد 1763

به مناسبت روز ملی صادرات انجام گرفت؛

بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی منتخب آذربایجان شرقی

به مناسبت روز ملی صادرات ضمن بازدید از تعدادی واحد صنعتی و تولیدی آذربایجان شرقی از تلاش های این صنعتگران فعال در حوزه صادرات قدردانی شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی به همراه دبیر کل اتاق بازرگانی تبریز امروز به مناسبت روز ملی صادرات از چندین واحد صنعتی و تولیدی فعال در حوزه صادرات استان بازدید کرده و ضمن تبریک این روز از زحمات این صنعتگران قدردانی کردند.

شرکت سهند جام تبریز اولین واحد بازدیدی امروز بود. این شرکت تولید کننده انواع شیشه مشجر رنگی و سفید و سیمی با استانداردهای روز دنیا بوده که بیش از 30  طرح در رنگ های مختلف و به ضخامت دو الی 12 میلی متر تولید می کند. محصولات شرکت سهند جام تبریز علاوه بر پوشش نیازهای داخلی به کشورهای ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، روسیه، رومانی، ایتالیا، افغانستان، هندوستان، ترکنمستان، قرقیزستان و غیره صادر می شود. میزان صادرات این واحد در سال 98، 25 میلیون دلار بوده است. 


شرکت شکوه بناب دیگر واحدی بود که توسط مسئولان بازدید شد. شركت شكوه بناب فعاليت خود را از سال 74 در شهرستان بناب با شعار كيفيت برتر، جهانی شدن و افزایش صادرات غیرنفتی کشور در زمينه توليد و صادرات خشكبار بالاخص انواع كشمش آغاز کرده و در حال حاضر یکی از شركت های معتبر و موفق صادرات خشكبار ايران است که محصولات آن به بیش از 50 کشور جهان صادر می شود. میزان صادرات این واحد در سال 98، هشت میلیون دلار بوده است.


همچنین در ادامه از شرکت مهر اصل نیز بازدید شد. شركت توليدی مهراصل در سال 69 با اتكا به تجربه چندين ده ساله مديران شركت با هدف ارائه محصولات جديد با تكنولوژی روز در زمينه‌هاي تهويه مطبوع و تبريد صنعتی ثبت و افتتاح شد که هم اکنون نیز یکی از شرکت های معتبر کشور در زمینه تهویه و تبرید در کشور محسوب می شود. میزان صادرات این واحد در سال 98، هشت میلیون دلار بوده است.


 
فولاد مهر سهند نیز دیگر واحد صنعتی بود که امروز مورد بازدید مسئولان و قدردانی از سوی آنان قرار گرفت. شرکت فولاد مهر سهند از تولید کنندگان بزرگ محصولاتی چون لوله و پروفیل در سطح کشور است که طبق آمار، طی سال گذشته حدود 23 میلیون دلار صادرات داشته است.