تاریخ : يکشنبه 20 مهر 1399
کد 1723

در دیدار با مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مطرح شد؛

موزه دفاع مقدس می تواند به نماد شهر تبریز تبدیل شود/ نیازمند نگاه دلسوزانه برای توسعه کشور هستیم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: برای عبور از مشکلات کشور نیازمند تقویت فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و وجود نگاه دلسوزانه برای پیشرفت کشور هستیم.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، نائب رییس و دبیر کل اتاق تبریز قبل از ظهر امروز با حضور در دفتر مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی با گرامیداشت نام و یاد شهدای دفاع مقدس، از زحمات سردار عباسقلی ‌زاده در این جایگاه قدردانی کرده و پیشنهاد ایجاد فضایی مناسب در جوار موزه دفاع مقدس تبریز برای حضور و تجدید میثاق اشخاص و یا هیات های دولتی و غیردولتی مهمان در استان با شهدا را ارائه کردند.

سردار اصغر عباسقلی ‌زاده با استقبال از پیشنهاد مطرح شده برای ایجاد فضایی مناسب در جوار موزه دفاع مقدس گفت: کار احداث موزه دفاع مقدس در شهر تبریز از سال ها پیش آغاز شده اما طی چند سال اخیر، همت مضاعفی برای اتمام طرح صورت گرفته است. امسال نیز میراث فرهنگی، 900 میلیون تومان برای طرح در نظر گرفته تا بتوانیم، اسناد و آثار دفاع مقدس را در داخل موزه ماندگار کنیم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ادامه داد: هفت میلیارد تومان نیز در شورای شهر تبریز برای پروژه تصویب و تفاهمنامه مورد نظر امضا شده اما تاکنون عملیاتی نشده است که در صورت تخصیص آن می توانیم بخشی از محتوای مورد نظر موزه را تامین کرده و فضای مناسبی را در محوطه موزه دفاع مقدس ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس می تواند به نمادی برای شهر تبریز تبدیل شود، گفت: از نهادهای مربوطه انتظار داریم نسبت به هر گونه حمایت برای تکمیل این مجموعه همت بیشتری داشته باشد. 

عباسقلی زاده ادامه داد: تکمیل کامل این موزه می تواند اقدامی در راستای شناساندن شهدای دفاع مقدس و قدردانی از آنان و انتقال مفاهیم ارزشمند آنان به نسل های آتی باشد. 

وی با بیان اینکه باید روحیه ایثار و فداکاری را در جامعه پررنگ تر سازیم، گفت: رزمنده های دفاع مقدس با کمترین امکانات ساخته و با تمامی مشکلات پیش رو، در جبهه های جنگ، خوش می درخشیدند و با وجود این مشکلات، این راه را ادامه داده و پیروز هم شدند که حالا ما نیز در جامعه خود نیازمند ایجاد حس نوعدوستی بین مردم و حس خدمتگزاری و نگاه دلسوزانه مسئولان هستیم.

موزه دفاع مقدس باید به فضایی برای ارتباط نسل جوان با فرهنگ جهاد و شهادت تبدیل شود

 عباس کمالی نیز در این دیدار با اشاره به از خودگذشتگی رزمندگان دفاع مقدس در طول دوران جنگ تحمیلی گفت: در آن دوران رزمنده ها بدون هیچ گونه چشمداشت و انتظاری، پا به جبهه های نبرد نهاده و در این راه حتی از جان خود نیز گذشتند که هم اکنون نیازمند چنین روحیه ای در بین مسئولان و دیگر اقشار جامعه هستیم.

نائب رییس اتاق بازرگانی تبریز، گمنام و ناشناس ماندن موزه دفاع مقدس را قابل قبول ندانسته و گفت: این مکان باید به عنوان یک نماد برای شهر تبریز مطرح شده و به فضایی برای آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ دفاع مقدس و راه شهدا تبدیل شود که البته برای دستیابی به این موضوع باید از شیوه های هنرمندانه و سبک های خاص در طراحی این فضا استفاده شود. 

لزوم ایجاد مکان و فضایی ماندگار به عنوان نماد شناخته شده شهر تبریز

مهدی قهرمانی نیز در این دیدار با بیان اینکه در تبریز نیازمند فضایی به عنوان نماد و برندی برای شهر هستیم، گفت: در سفر اشخاص خاص دولتی و غیردولتی و یا ورود هیات های تجاری به شهر تبریز، نیازمند مکانی به عنوان نماد شهر تبریز هستیم به گونه ای که افراد بتوانند در آن مکان حضور یابند. مکانی که علاوه بر شناخته شدن به عنوان نماد شهر، یادآور شهدای دفاع مقدس نیز باشد.  

دبیر کل اتاق تبریز ادامه داد: اتاق بازرگانی تبریز حمایت لازم را نسبت به ایجاد چنین فضا و مکانی خواهد داشت تا بدین ترتیب بتوانیم مکانی ماندگار و درخور شان شهر تبریز ایجاد کنیم که علاوه بر نام بردن از آن به عنوان نماد شهر، یادآور شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده و یاد و نام آن ها نیز در این راستا گرامی داشته شود.