تاریخ : پنجشنبه 3 مهر 1399
کد 1623

یونس ژائله رییس اتاق بازرگانی تبریز:

خدمات پنجره واحد کسب و کار آذربایجان شرقی باید به اطلاع سرمایه گذاران برسد

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز بر لزوم اطلاع رسانی مناسب در زمینه خدمات پنجره واحد کسب و کار آذربایجان شرقی تاکید کرد.
یونس ژائله ظهر پنج شنبه در دیدار با کارشناسان پنجره واحد کسب و کار استان در محل اتاق بازرگانی تبریز اظهار داشت: در شرایط بحران و رکود اقتصادی، باید بسترهای مناسب برای رونق سرمایه گذاری و تسهیل در روند ثبت شرکت ها فراهم شود که پنجره واحد کسب و کار توانسته به خوبی عهده دار این امر باشد.
وی ادامه داد: خدمات پنجره واحد کسب و کار باید به اطلاع تمامی مردم و سرمایه گذاران برسد که در این راستا انجام تبلیغات گسترده در فضای شهری و همچنین فضای مجازی لازم است که در این راستا می توان از ظرفیت رسانه های خبری استان نیز بهره لازم را برد.
در این دیدار، کارشناسان پنجره واحد کسب و کار ضمن دیدار با رییس اتاق بازرگانی تبریز، در خصوص مسائل حوزه کاری پنجره واحد به گفتگو پرداختند.
عدم تبلیغات و ناآگاهی مراجعه کنندگان از فعالیت این واحد، از جمله مشکلات مطرح شده توسط کارشناسان پنجره واحد کسب و کار در حضور رییس اتاق بازرگانی تبریز بود. همچنین عدم حضور کارشناسان برخی ادارات به صورت تمام وقت در پنجره واحد کسب و کار بر خلاف مصوبه موجود، از دیگر نکاتی بود که توسط کارشناسان پنجره واحد مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفت.
گفتنی است، پنجره واحد کسب و کار مرداد 99 در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز افتتاح شد که هدف از آغاز این مرکز، تسریع در فرایند صدور مجورزهای صدور کسب و کار (ثبت شرکت با مسئولیت محدود) در کمتر از ۷۲ ساعت است.
در پنجره واحد فیزیکی استان، ادارات و سازمان‌هایی همچون سازمان امور مالیاتی، تأمین اجتماعی، امور اقتصاد و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ثبت اسناد و املاک و اتاق بازرگانی استقرار یافته و به متقاضیان، ارائه خدمات می کنند.