تاریخ : پنجشنبه 3 مهر 1399
کد 1622

رییس اتاق بازرگانی تبریز:

لزوم اتحاد میان فعالان بخش خصوصی کشور/ باید به سمت تجارت هدفمند گام برداریم

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز بر لزوم ایجاد اتحاد میان فعالان بخش خصوصی و اعضای اتاق های بازرگانی کشور تاکید کرد.
یونس ژائله ظهر پنج شنبه در ارتباط ویدیوکنفرانسی با شورای مطالعات استراتژیک اتاق بازرگانی اصفهان که به درخواست مسئولان اتاق بازرگانی اصفهان انجام شده بود، اظهار داشت: اتاق های بازرگانی متولی امور بخش خصوصی بوده و با در دست داشتن فرمان اقتصاد، وظیفه تولید ثروت، امنیت سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار را عهده دار هستند.
وی ادامه داد: اتاق های بازرگانی در سراسر کشور باید در زمینه دست یابی به این اهداف، تمام تلاش خود را به کار گیرند. هر چند اتاق ها نه سیاست گذار و نه مجری قانون ها و تصمیمات نیستند بلکه حکم مشاور دستگاه های مسئول را بر عهده دارند.
رییس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه دغدغه فعالان بخش خصوصی باید رفاه مردم و بهبود وضعیت اقتصادی باشد، گفت: نباید از کسانی که از پرداخت مالیات سرباز می زنند و یا صادرکنندگانی که ارز را به کشور برنمی گردند، حمایتی انجام گیرد.
وی با ارائه پیشنهاد تشکیل مدیریت منطقه ای فعالان بخش خصوصی در کشور گفت: به عنوان مثال می توان وظایف مربوط به صادرات، واردات و تجارت کالاهای خاصی را بر عهده اتاق یک استان و یا منطقه گذاشت که این امر سبب حل آسان تر بحران های احتمالی به وجود آمده و همچنین ایجاد حس رقابت خواهد شد.
ژائله ادامه داد: تجارت نیازمند اصول منظمی است که با ایجاد تیم های مورد نظر در مناطق مختلف کشور، می توان موضوع تجارت را به صورت هدفمند به پیش برد.
رییس اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه صادرات و واردات باید بر اساس یک قاعده و نظم ویژه صورت گیرد، گفت: در شرایط کنونی، فعالان بخش خصوصی نمی توانند خود را از وضعیت اقتصادی پیش آمده، کنار کشیده و تنها به حرف بسنده کنند.
وی با  تاکید بر ایجاد یکپارچگی در بین فعالان بخش خصوصی گفت: تمامی اعضای اتاق های بازرگانی و فعالان بخش خصوصی باید در یک جبهه متحد کار کرده و اختلاف ها را کنار بگذارند.
ژائله ادامه داد: در موقعیت اقتصادی کنونی، اتاق های بازرگانی باید با قبول مسئولیت اجتماعی و تقویت آن، گامی برای بهبود وضعیت مردم بردارند که کمک به فقرا و نیازمندان را می توان در این بخش، جای داد.
وی افزود: ما به عنوان فعالان بخش خصوصی باید تلاش کنیم تا کشور رو به توسعه و پیشرفت قدم گذاشته و مشکلات اقتصادی آن به کمترین میزان ممکن برسد.