تاریخ : سه شنبه 1 مهر 1399
کد 1610

حضور نمایندگان اداره کل نظارتی و وزارتیِ وزارت امور خارجه در اتاق تبریز

نمایندگان اداره کل نظارتی و وزارتیِ وزارت امور خارجه ضمن حضور در اتاق تبریز با دبیرکل اتاق ملاقات و مذاکره نمودند.
در این دیدار اسداله کبریایی، کارشناس ارشد اداره کل نظارتی و وزارتیِ وزارت امور خارجه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در اتاق بازرگانی تبریز و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، هدف خود را از این سفر، ارزیابی نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز عنوان کرد. وی با تاکید بر قدمت و اعتبار اتاق تبریز، مسئولیت اعضای این اتاق را در سال جهش تولید بسیار مهم ارزیابی نمود.
کبریایی با مکمل دانستن مسائل اقتصادی برای مسائل سیاسی و فرهنگی، اهمیت اقتصاد را در برهه کنونی بسیار مهم دانست و اطمینان داد که وزارت امور خارجه به عنوان تسهیل کننده فعالیت‌های بین‌المللی نهادهای مختلف کشور، در خدمت فعالان اقتصادی بوده و خواهد بود.
کارشناس ارشد اداره کل نظارتی و وزارتیِ وزارت امور خارجه در انتهای سخنان خود، پیشنهاداتی را نیز جهت توسعه صادرات عنوان نمود.
مهدی قهرمانی، دبیرکل اتاق بازرگانی تبریز نیز ضمن خوش‌آمدگویی به نمایندگان وزارت امور خارجه، گزارشی از نحوه تعامل میان اتاق بازرگانی تبریز و نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز را ارائه کرد. وی ضمن ابراز امیدواری درخصوص افزایش ارتباطات اتاق بازرگانی و وزارت امور خارجه، پیشنهاد ارتقای جایگاه نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز را نیز مطرح نمود.
قهرمانی ضمن تاکید بر اهمیت توسعه روابط با کشورهای همسایه، خاطر نشان کرد که علیرغم بسته بودن مرزها در روزهای اول شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های موجودِ پس از آن، میزان صادرات استان و اعضای اتاق تبریز رقمی بسیار نزدیک به رقم مدت مشابه سال 1398 بوده که این خود نشان از عزم اتاق بازرگانی تبریز در راستای تحقق شعار مطرح شده توسط مقام معظم رهبری برای سال 1399 یعنی جهش تولید است.
در انتهای جلسه ضمن قدردانی از زحمات رئیس و پرسنل نمایندگی وزارت امور خارجه در تبریز، بر گسترش و تعمیق ارتباطات تاکید شد.