تاریخ : پنجشنبه 18 آذر 1395
کد 16

پنجمین جلسه 1395

دستور جلسه: پیرامون مسائل اقتصاد مقاومتی وصنعت
دستور جلسه:
پیرامون مسائل اقتصاد مقاومتی وصنعت

پیشنهادات:
با مطالعه بودجه سال آتی به نظر می رسد علارغم مشکلاتی که در زیر ساخت ها وجود داردو جامعه صنعت از آن رنج می برد واحدهای صنعتی و تولیدی بیش از پیش تحت فشار قرار خواهند گرفت.
در بودجه سال 1396 میزان درآمد دولت در قالب مالیات بیشتر از درآمد دولت از نفت می باشد ومعنی این حرف این است که فشار مضاعفی بر واحد های تولیدی وصنعتی وارد خواهد شد.
درخواست مهلت شش ماهه ریخته گری های مازوت سوز در استان از سازمان محیط زیست برای تبدیل سوخت آنها  از مازوت به گاز برای جلوگیری از تعطیلی آنها
بحث وتبادل نظر در خصوص فرسودگی ماشین آلات واحدهای قطعه سازی در سطح استان که می توان با نو سازی این ماشین آلات واحدهای قطعه سازی  در جهت نیل به اهداف صادراتی واحدهای تولیدی وصنعتی به کشورهای اروپایی و افریقائی قطعه صادر نمود.
بروکراسی قائم در استان عامل مهمی در عدم نوسازی ماشین آلات قطعه سازی در استان می باشداخیرا اقداماتی  برای واردنمودن تکنولوژی به روز این ماشین آلات  صورت پذیرفته که نتوانسته اند ازمراجع ذیربط استان مجوزهای لازم را اخذنمایند  و ماشین آلات مورداحتیاج خود را از سایر کشورها و با بهره های 2و3 درصد وارد نمایند یکی دیگر از مسایل این حوزه حذف ارز مبادله ای برای واردات ماشین آلات و تکنولوژی های صنعتی می باشد.
باتوجه به تبصره 20 قانون حمایت از تولید متاسفانه وزارت صنعت ،معدن وتجارت در اجرای این قانون مقاومت می نماید ضمن قدردانی از طرح رونق در صنایع با توجه به دوره گردش مالی کارخانه ها فرصت یک ساله برای باز پرداخت وام،واحدها را با مشکل مواجه خواهند نمود
پیشنهاد ایجاد کریدور صادراتی در استان وکمک به صنایع از طریق ایجاد کنسرسیوم های صادراتی.



تسهیلات ارائه شده از طرف بانک ها جوابگوی نیازهای واحدهای صنعتی استان نمی باشد .درخواست حمایت بیشتر از واحدهای تولیدی استان همچنین درخواست از قائم مقام وزارت صنعت معدن و تجارت برای توجه بیشتر به طرح های عمرانی استان در بودجه سال آتی پیشنهاد تاسی مرکز-پژوهش های اقتصادی وصنعتی اتاق در جهت هم افزایشی به منظور توسعه همه جانبه و احتیاج مبرم به اتاق های فکر در کشور مطرح گردید.
برخورداری استان از توانمندی های فکری و ظرفیتی بالا و لزوم حل مسایل به صورت بررسی های علمی و راهکارهای اصلاحی و ارسال به تمام سازمان ها و نهادهای مرتبط جهت تصمیم گیری تا بتوان به تمام ابعاد یک مسئله پرداخت تا در اجرا مشکلی پیش نیاید.
درخواست همکاری و هم افزایی بیشتر دولت و بخش خصوصی استان به منظور توسعه همه جانبه و اصلاح امور ،وجود شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی قسمتی از ظرفیت قانون بهبود فضای کسب وکار در توسعه کشوری باشد.
درخواست تشکیل اتاق فکر در خصوص مسائل و مشکلات حوزه های تولیدی وصنعتی و ارائه راه کارهای علمی برای بهره برداری به مجلس و دولت جهت بهره برداری