تاریخ : چهارشنبه 26 شهريور 1399
کد 1573

دومین جلسه کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی

جهت هماهنگی برنامه‌های پیش روی کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی و تشریح موانع و مشکلات موجود، جلسه‌ای با حضور دبیرکل و مسئولان کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی و نمایندگان اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور به شکل مجازی برگزار شد.

در این جلسه دکتر خزاعی، دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی، ضمن تشریح برنامه‌های از پیش تعیین شده برای سال 1399، شیوع ویروس کرونا را مانع اصلی در تحقق این برنامه‌ها عنوان کرد. وی همچنین از مذاکره خود با دبیرکل اتاق بازرگانی بین‌المللی (مستقر در پاریس) خبر داد و ابراز امیدواری کرد که به محض اتمام همه‌گیری کرونا، برنامه‌های مصوب به ترتیب به اجرا در آید.

ظرفیت کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی برای معرفی توانمندی‌های اتاق‌های بازرگانی ایران، پروسه رسمیت یافتن نمایندگان اتاق‌های بازرگانی کشور در اتاق بازرگانی بین‌المللی، برگزاری دوره‌های آموزشی، و وضعیت عضویت اتاق‌های بازرگانی کشور در اتاق بازرگانی بین‌المللی از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

لازم به ذکر است که اتاق بازرگانی بین‌الملی (ICC) یک نهاد بین‌المللی مستقل است که مقر آن در پاریس بوده و در حال حاضر بیش از 45 میلیون عضو دارد. کمیته ایرانی آن نیز که نماینده رسمی این سازمان بین‌المللی در ایران است، کاملاً از اتاق‌ بازرگانی ایران مستقل محسوب می‌شود.