تاریخ : يکشنبه 23 شهريور 1399
کد 1541

جلسه اعضای نمایندگان اتاق تبریز در هیئت های بدوی وتجدید نظر تشخیص مطالبات تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی

اولین جلسه اعضای نمایندگان اتاق تبریز در هیئت های بدوی وتجدید نظر تشخیص مطالبات تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی در سال جاری در محل اتاق تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز مسعود بنابیان عضو هیئت نمایندگان و رئیس کمیسیون صنعت و معدن  اتاق تبریز صیانت از جایگاه فعالان اقتصادی بخش خصوصی را مهمترین وظیفه هیئت نمایندگان و هیئت رئیسه اتاق تبریز خواند و یادآور شد: مهمترین وظیفه منتخبان اعضای اتاق تبریز، دفاع از مطالبات قانونی اعضاء اتاق در حوزه های تخصصی؛ بانک، مالیات، بیمه است.
عضو هیئت نمایندگان اتاق تبریز با اشاره به اهمیت پی گیری تخصصی و قانونی مطالبات فعالان اقتصادی در بخش خصوصی، ارائه مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را فرصتی برای اصلاح بسیاری از مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی خواند و اظهار امیدواری نمود: با برگزاری نشست های تخصصی با کارشناسان اتاق تبریز در هیئت های حل اختلاف امکان توسعه اقتصادی استان در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم گردد.
مهدی قهرمانی دبیر کل اتاق تبریز در این نشست هدف از برگزاری جلسات نمایندگان اتاق تبریز در هیئت های بدوی و تجدید نظر را تعامل بیشتر مسئولان اتاق تبریز با نمایندگان خود در حوزه ها مختلف؛ بیمه، تامین اجتماعی، مالیات و... خواند و یاد آورشد: همکاری و هم افزایی با متخصصان امر در جهت حمایت قانونی از منافع فعالان اقتصادی با برگزاری جلسات مستمر امکان پذیر است . وی دفاع از حقوق قانونی کار فرمایان را مهمترین وظیفه هیئت نمایندگان ، هیئت رئیسه و کادر اتاق تبریز خواند.
دبیر اتاق تبریز با تاکید بر اهمیت ارائه گزارش به اعضای اتاق تبریز در حوزه های مختلف کاری خاطر نشان کرد: وظیفه خود می دانیم که تلاش های ارزشمند نمایندگان اتاق تبریز در هیئت های اختلاف را به سمع و نظر اعضای اتاق تبریز در راستای توسعه همه جانبه استان  برسانیم.
وی با تاکید بر این نکته که استراتژی مسئولان اتاق تبریز پاسخگویی به اعضای اتاق است؛ برگزاری جلسات همفکری در راستای شفافیت و پاسخگویی به اعضای اتاق تبریز را لازمه بهبود عملکرد مسئولان اتاق در راستای بهبود فضای کسب و کار و رفع موانع تولید در استان خواند.
قهرمانی برگزاری نشست های ماهانه و تشکیل کارگروه در فضای مجازی و امکان ارائه گزارشات هیئت های بدوی و تجدیدنظر تشخیص مطالبات تامین اجتماعی در سایت اتاق تبریز و ارائه گزارش عملکرد نمایندگان اتاق در هیئت ها به اعضای اتاق تبریز را فرصتی برای تعامل بیشتر در راستای رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار خواند و خاطر نشان کرد: تعامل بیشتر مسئولان اتاق و نمایندگان اتاق در حوزه های تخصصی می توان  شرایط موثری در توسعه اقتصادی فراهم آورد.
محمدعلی سلطانی از نمایندگان اتاق در هیئت های حل اختلاف و عضو کمیته همیار تامین اجتماعی با اشاره به تاریخچه و نحوه شکل گیری کمیته همیار تامین اجتماعی خاطر نشان کرد: این کمیته از زمان ریاست آقای میلانی تشکیل و در زمان ریاست آقای خوئی در اتاق تبریز مستقر شده است، که با توجه به اهمیت تامین اجتماعی در بهبود فضای کسب و کار روسای بعدی اتاق نیز از آن حمایت و به آن توجه ویژه داشته و از آن پشتیبانی نموده اند. وی برگزاری جلسات ماهانه در راستای همفکری و هم افزایی اعضا و مسئولان اتاق تبریز را مهم ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد: تلاش های دهه های های متمادی اعضای کمیته همیار تامین اجتماعی در استان امکان ارائه ایده های اصلاحی در قانون را فراهم آورد  که در این خصوص نقش کمیته همیار تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی در کشور بی بدیل است.
اطلاع رسانی برگزاری جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به منظور طرح مسائل و مشکلات قانونی فعالان اقتصادی در این شورا، ارتباط مستمر اعضای نمایندگان هیئت های بدوی وتجدید نظر تشخیص مطالبات تامین اجتماعی با مسئولان اتاق تبریز، معرفی بیشتر اعضاهای هیئت ها به اعضای اتاق تبریز برای پیشگیری از ایجاد مسائل و مشکلات برای اعضاء، همکاری اعضای هیئت ها با نمایندگان انجمن ها و تشکلها و فعالان اقتصادی در اتاق تبریز در راستای بهبود فضای کسب، تعامل بیشتر مسئولان اتاق تبریز با اعضاء و کارشناسان هیئت ها در مواجه با سازمان های ذیربط، ایجاد دفتر کار برای اعضاء هیئت ها در اتاق تبریز به منظور بررسی آخرین بخشنامه ها ارائه شده در حوزه قانون کار و تامین اجتماعی، تقویت نمایندگان اتاق تبریز در هیئت های حل اختلاف در شهر ستان ها، برگزاری دوره های آموزشی از جمله موارد طرح شده از طرف نمایندگان اتاق تبریز در هیئت های بدوی و تجدید نظر تشخیص مطالبات  تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی در این جلسه بود.