تاریخ : چهارشنبه 19 شهريور 1399
کد 1509

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اتاق تبریز و دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی

در مرداد ماه سالجاری ضمن بازیدی که رئیس اتاق تبریز از دانشگاه فنی و حرفه ای استان داشت در گفتگو با رئیس این دانشگاه، مقرر شد تفاهم نامه همکاری بین اتاق تبریز و دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با هدف تامین نیروی انسانی متخصص، ماهر و توانمند که بتواند بخشی از نیروهای متخصص و مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی استان را در راستای توسعه متوازن و پایدار استان پرورش دهد و از طرف دیگر امکان جذب فارغ التحصیلان و مهارت آموزان این دانشگاه در واحدهای تولیدی و صنعتی استان در راستای توسعه اقتصادی و صنعتی استان فراهم آورد از طرف رئیس اتاق تبریز پیشنهاد شد. در همین راستا امروز رئیس این دانشگاه در محل اتاق تبریز حضور یافت و بعد از دیدار با رئیس اتاق تبریز تفاهم نامه همکاری بین اتاق تبریز و این دانشگاه منعقدشد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز دکتر یونس ژائله رئیس اتاق تبریز با اشاره به اهمیت مهارت آموزی جوانان و نیروهای فعال در واحدهای تولیدی و صنعتی خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی های به عمل آمده یکی از مولفه های تاثیرگذار در توسعه صنعتی و اقتصادی مناطق مختلف کشور بحث مهارت آموزی است. وی اظهار امیدواری نمود: با امضاء تفاهم نامه همکاری بین اتاق تبریز و دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی امکان تعامل بیشتر دانشگاه های استان با اتاق تبریز  و واحد های صنعتی و تولیدی استان فراهم و بسترهای لازم برای ارتقاء جایگاه اقتصادی استان در کوتاه ترین زمان ممکن با توجه به نیروی انسانی مهار و مزیت های رقابتی استان در بخش های مختلف اقتصادی فراهم گردد.
رئیس اتاق تبریز تفاهم نامه همکاری بین اتاق تبریز و دانشگاه فنی و حرفه ای استان را فرصت مناسبی برای استفاده از امکانات کارگاهی، آزمایشگاهی و فضاهای آموزشی، دانشگاه فنی و حرفه ای استان را با هدف توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی استان در جهت توسعه اقتصادی استان از طریق متخصصان پرورش یافته این دانشگاه و سایر دانشگاههای استان خواند.
دکتر احد بهشتی اصل، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی اظهار امیدواری نمود با امضاء تفاهم نامه همکاری اتاق تبریز با این دانشگاه ، ارتباط دانشگاه فنی و حرفه ای با صنایع و واحد های تولیدی استان بیش از این گسترش یابد.
وی در خصوص اهمیت همکاری دانشگاه و اتاق تبریز به عنوان بزرگترین تشکل اقتصادی یادآور شد: : این دانشگاه می تواند با راه اندازی رشته های جدید مورد نیاز بخش صنعت استان، نسبت به تربیت تکنسین های کارآمد و ماهر اقدام نموده و نیروی متخصص مورد نیاز واحد ها را تامین نماید.
در این نشست مهدی قهرمانی دبیر کل اتاق تبریز از راه اندازی مرکز پژوهش اتاق تبریز با هدف گسترش روابط دانشگاه و صنعت خبر داد و یاد آور شد: این مرکز پایان نامه محور خواهد بود و تلاش خواهد شد با تمام دانشگاه های  استان به منظور توسعه همه جانبه استان همکاری شود.وی فعال نمودن مدرسه کسب و کار را از دیگر برنامه ها اتاق در راستای توسعه اقتصادی استان خواند و اظهار امیدواری نمود: انعقاد فاهم نامه ها با همه دانشگاه های استان بتواند در این مهم موثر واقع گردد.
بعد از امضاء تفاهم نامه توسط رئیس اتاق تبریز و رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان مقرر شد: علیرضا پور سلطانی مسئول آموزش اتاق تبریز در خصوص عملیاتی نمودن این تفاهم نامه اقدامات و پیگیری های لازم را انجام دهد.