تاریخ : دوشنبه 8 شهريور 1395
کد 15

چهارمین جلسه 1395

دستور جلسه : بررسی مسائل ومشکلات واحدهای تولیدی وصنعتی استان
پیشنهادات:
1: در ارتباط با تغییربرخی مقررات واردات و تعرفه 55 قلم کالا و مشکلاتی که بوجود آورده مطابق لایحه رفع موانع تولید که مصوبه مجلس شورای اسلامی می باشد. مقرر گردیده وقتی تعرفه ایی تغییر پیدا می کند اولا از تشکل های اقتصادی همانند اتاق بازرگانی نظر خواهی شود وثانیا وقتی تعرفه ایی تغییر پیدا کرد ابلاغ و بعد از 6 ماه اجرا شود که علیرغم مصوبه مجلس در 15 روز گذشته تعرفه 55 قلم کالا از طرف وزارت صنعت معدن وتجارت تغییر یافته و با امضاء وزیر در همان روز اجرائی شده است که در چنین شرایط اقتصادی باعث تضعیف جایگاه تولید وصنعت در جامعه خواهد شد.
استان آذر بایجان شرقی جز استانهای غنی در حوزه معدن می باشد  اهمیت و توجه لازم به ظرفیت استان در این حوزه صورت نمی گیرد ودر بعضی مواقع فرصت ها را به تهدید تبدیل می کنیم در این جلسه پیگیری احداث جاده تبریز بازرگان و انتقال کوره های ذوب مس به استان مطرح گردید.
در این جلسه درخواست حذف بروکراسی زائد در حل مسائل و مشکلات تولید وصنعت صورت گرفت و خواستار اصلاح رسمی اقدامات دولت در این زمینه گردید.
عمده مشکلات موجود در مسیر توسعه، مدت زمان عملیاتی کردن ایده های کار آفرینی میباشد که خوشبختانه اتاقها  در جهت حذف ایجاد فاصله اقدامات موثری انجام دادند بنابه پیشنهاد کمیسیون استفاده از اساتید دانشگاهها استفاده از نکته نظرات سازنده آنها در جلسات کمیسیون در نیل به اهداف کیسیون نقش اساسی خواهد داشت.

شماره جلسه: چهارمین   ساعت شروع: 18    ساعت خاتمه: 20
جلسه  1395

تاریخ جلسه: 08/06/1395