تاریخ : سه شنبه 11 شهريور 1399
کد 1455

اطلاعیه وزارت اقتصاد درباره عرضه اوراق اسلامی

وزارت امور اقتصادی و دارایی با صدور اطلاعیه ای ضمن اعلام خبر انتشار و عرضه اوراق اسلامی به نیابت از دولت جمهوری اسلامی ایران، در باره ثبت تقاضا از سوی نهادهای مختلف، اطلاعیه ای صادر کرد.
وزارت امور اقتصادی و دارایی دوشنبه شب در این اطلاعیه از کلیه نهاد های مالی موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار خواست؛ تقاضای خود در خصوص مبلغ مورد درخواست و نرخ تعهد پذیره نویسی را در روز چهارشنبه هفته جاری(۱۲. ۶. ۹۹) از ساعت ۹ لغایت ۱۲:۳۰ در سامانه مظنه یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران (قابل دسترسی برای کارگزاران مجاز در سامانه معاملات فرابورس ایران) ثبت  کنند.
گفتنی است؛ این اوراق از نوع مرابحه عام، با مبلغ اسمی یک میلیون ریال و نرخ سود اسمی سالانه ۱۸ درصد منتشر شده و بر اساس قوانین و مقررات، مواعد پرداخت کوپن نیز هر شش ماه یکبار، خواهد بود.
وزارت امور اقتصادی و دارایی از کلیه نهادهای مالی خواست؛ تقاضای خود در خصوص مبلغ مورد درخواست و نرخ تعهد پذیره نویسی را در روز چهارشنبه هفته جاری(۱۲. ۶. ۹۹) از ساعت ۹ لغایت ۱۲:۳۰ در سامانه مظنه یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران (قابل دسترسی برای کارگزاران مجاز در سامانه معاملات فرابورس ایران) ثبت کنند.
به گزارش شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)، متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است:
وزارت امور اقتصادی و دارایی (به نیابت از دولت جمهوری اسلامی ایران) در نظر دارد بر اساس قوانین و مقررات مربوط نسبت به انتشار و عرضه اوراق مالی اسلامی با شرایط مندرج در جدول ذیل اقدام کند:
 
نوع اوراق مبلغ اسمی(ریال) نرخ سود اسمی(سالانه) مواعد پرداخت کوپن تاریخ انتشار تاریخ سررسید زمان و تاریخ مظته گیری
مرابحه عام 1.000.000 18 درصد 6 ماه یکبار شهریور 1399 اردیبهشت 1403 چهارشنبه مورخ 1399/6/12 از ساعت 9 الی 12:30

از کلیه نهاد های مالی موضوع بند (۲۱) ماده (۱) قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران - مصوب ۱۳۸۴ - از جمله شرکت های تأمین سرمایه، صندوق های سرمایه گذاری و شرکت های بیمه ای و صندوقی های بازنشستگی دعوت می شود؛ تقاضاهای خود شامل مبلغ مورد درخواست و نوع تعهد پذیره نویسی را در روز اعلامی در جدول فوق الذکر در سامانه مظنه یابی شرکت مدیریت فناوری بورس تهران (قابل دسترسی برای کارگزاران مجاز در سامانه معاملات فرابورس ایران) ثبت نمایند. ضمنا حداقل حجم هر سفارش برابر با پنج هزار میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال می باشد.
شایان ذکر است حسب هماهنگی های انجام شده با سازمان بورس و اوراق بهادار:
۱- ثبت مظنه در سامانه مذکور از سوی نهادهای واجد شرایط به منزله قبول تعهد خرید بوده و در صورت استنکاف از ایفای تعهدات اعلامی در موعد مقرر، مشمول قوانین و مقررات مربوط از جمله قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.
٢- نهادهای مالی تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار با رعایت مفاد اساسنامه و مقررات ناظر بر فعالیت نهادهای مالی می توانند نسبت به ثبت مظنه در سامانه مذکور اقدام کنند.
٣- وزارت امور اقتصادی و دارایی در خصوص پذیرش یا عدم پذیرش تمام یا بخشی از درخواست های ثبت شده مختار است. کلیه متقاضیانی که پیشنهادهای آنها مورد تایید قرار می گیرد، موظفند حداکثر تا دو روز کاری پس از اعلام، نسبت به ارائه نسخه های تکمیل شده قراردادهای تعهد پذیره نویسی و سایر مدارک و مستندات مورد نیاز اقدام کنند.
۴- کلیه سفارش ها به صورت "معتبر تا لغو" (Good till Cancel) در سامانه ثبت شود.
۵- عامل فروش اوراق فوق الذکر ایستگاه معامله گر مستقل بانک مرکزی است./ ایرنا