تاریخ : پنجشنبه 23 آذر 1396
کد 141

توجه به صادرات از الزامات توسعه اقتصادی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی: توجه به صادرات از الزامات توسعه اقتصادی است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان این‌که توسعه اقتصادی بدون توجه به اهمیت صادرات، ممکن نیست، گفت: توسعه صادرات غیرنفتی راهی برای مقابله با  تحریم‌های اقتصادی دشمنان و خارج شدن از رکود اقتصادی حاکم در جامعه است.
 حجت الاسلام دکتر محمد علی آل هاشم در بیست و سومین همایش ملی توسعه صادرات غیرنفتی اظهار کرد: کشورهای توسعه یافته با اهمیت دادن به توسعه صادرات کالاهای تولیدی و اتخاذ راهبرد اقتصاد درون زا و بیرون‌نگر توانسته‌اند در راستای توسعه صادرات غیرنفتی گام‌های موثری بردارند.
وی اقتصاد مقاومتی را کارآمد ترین راهبرد برای حل مشکلات اقتصادی عنوان کرد و گفت: باتوجه به شعار سال، اشتغال آفرینی اولویت اصلی کشور بوده که برای رسیدن به این امر، توسعه صادرات غیرنفتی باید در اولویت قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: توسعه صادرات و ایجاد منافع مشترک اقتصادی با سایر کشورها می‌تواند ضمانت‌های لازم برای امنیت کشور را فراهم کند. افزایش صادرات، کاهش وابستگی به کشورهای خارجی را به دنبال دارد که کاهش وابستگی در ابعاد سیاسی و اقتصادی تاثیر گذار است.
وی، بهبود فضای کسب‌وکار را راهکاری موثر برای  توسعه صادرات غیرنفتی دانست و اظهار کرد: ایجاد فضای رقابتی منجر به از بین رفتن فساد و رانت در اقتصاد کشور می‌شود.
آل هاشم در پایان گفت: امیدوارم هر چه سریع تر شاهد استقرار اقتصاد مقاومتی در کشور باشیم.