تاریخ : چهارشنبه 29 مرداد 1399
کد 1377

آذربایجان‌شرقی رتبه اول بسته‌بندی عسل در کشور

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: استان در زمینه بسته‌بندی عسل دارای رتبه اول در کشور است.
ایاز برنو در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه استان آذربایجان‌شرقی دارای رتبه اول بسته‌بندی عسل در کشور است، اظهار داشت: در آذربایجان‌شرقی دو واحد بزرگ بسته‌بندی عسـل وجود دارد که یکی از این واحد ها به عنوان واحد بسته بندی عسل کشور مطرح است.  وی با بیان اینکه بیشتر برندهای مطرح عسل کشور در استان ما فرآوری و بسته‌بندی می‌شوند، افزود: مجموعاً تا امروز تعداد 36 واحد دارای فرآوری دارای پروانه بهره‌برداری بسته‌بندی عسل تولیدی استان آذربایجان‌شرقی و استان‌های همجوار را انجام می دهند.
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه صنعت فرآوری و بسته‌بندی عسل، نقش مهمی در حضور بیـشتر در بازارهای کشورهای همسایه، اورآسیا و جهانی دارد؛ یادآور شد: آذربایجان شرقی توان  کسب سهم بیشتر از ارزش افـزوده حاصـل از تولید و صـدور محـصول زنبورستان‌های عسل استان و کشور را دارد که با تقویت و پایداری زنجیره تولید بخش کشاورزی امکان پذیر است.
برنو با اشاره به این نکته که دستگاه‌های فرآوری عسل استان بسیار مدرن است و تکنولوژی های مورد استفاده و همپای کشور های توسعه یافته ارپا است. اظهار امیدواری نمود : با توجه به ظرفیت های استانی و کشور  سهم بیشتری از بازار های منطقه و جهان نسیب استان و کشور شود . /خبرگزاری فارس