تاریخ : چهارشنبه 29 مرداد 1399
کد 1374

15 واحد صنعتی مراغه به چرخه تولید بازگشت

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: از ابتدای سال ۹۹ و در راستای تحقق شعار سال «جهش تولید» ۱۵ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید بازگشت و برای بیش از ۲۰۰ نفر اشتغالزایی فراهم شد.
سیدعلی موسوی حسینی روز سه شنبه به همراه برخی از روسای ادارات شهرستان در بازدید از کارخانه کارتن شبنم مراغه اظهار داشت: این واحد تولیدی از ۵ سال پیش به دلیل مشکلات متعدد تعطیل شده بود که با تغییر مدیریت از  آخر خرداد ماه امسال به چرخه تولید بازگشت. وی گفت: سرمایه گذاری فعلی این واحد ۲۰ میلیارد تومان است و در این مجموعه پیش از این ۲۵ نفر مشغول به کار بودند که در حال حاضر این تعداد به ۸۵ نفر افزایش یافته است  که ۴۰ هزار متر در روز ورق کارتن و ۱۰ تن در روز کاغذ تولید می شود.
فرماندار مراغه به طرح توسعه و تولید این مجموعه اشاره کرد و گفت: با تامین اعتبار ۵۰ میلیارد تومان از سوی سرمایه گذار این واحد تولیدی می تواند روزانه ۱۰۰ تن کاغذهای فلوتینگ و کرافت تولید کند.
موسوی حسینی گفت: این واحد تولیدی در راستای حفظ محیط زیست و استفاده از ظرفیت بازیافتگی مواد اولیه مورد نیاز را با جمع آوری کاغذهای باطل تامین می کند.
وی ادامه داد: حمایت از واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری در حوزه های کشاورزی و گردشگری از اصلی ترین برنامه های دولت در شهرستان است.
شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد./ایرنا