تاریخ : پنجشنبه 9 مرداد 1399
کد 1316

لاستیک دوباره ۲۵ درصد گران شد

سخنگوی انجمن لاستیک کشور گفت: قیمت ارز مصرفی در صنعت لاستیک ۴ برابر شده و به همین دلیل مجوز افزایش مجدد ۲۵ درصدی قیمت ها برای تولیدکنندگان این بخش صادر شده است.

مصطفی تنها با اشاره به اینکه تولیدکنندگان تایر در تیرماه امسال به صورت علی الحساب مجوز افزایش 30 درصدی قیمت محصولات خود را دریافت کرده بودند، اظهار کرد: در آن مقطع تاکید شد که نیاز تولیدکنندگان به افزایش قیمت بیش از این رقم است و قرار شد سازمان حمایت این موضوع را به صورت کارشناسی بررسی در نهایت مجوز جدید افزایش قیمت را به تولیدکنندگان ارائه دهد.

وی گفت: قیمت ارز مصرفی در صنعت تایر 4 برابر شده و تولیدکنندگان نمی‌توانند با قیمتهای قبلی به فعالیت خود ادامه دهند، چرا که توجیه اقتصادی ندارد.

سخنگوی انجمن  لاستیک کشور اضافه کرد: برهمین اساس سازمان حمایت مجوز افزایش قیمت 25 درصدی تایر را برای تولیدکنندگان صادر کرده است به این صورت که هزینه های تولید در هر واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفته و میزان افزایش قیمت به آنها تا سقف 25 درصد ارائه خواهد شد.

تنها ادامه داد: در حال حاضر تعدادی از تولیدکنندگان مجوز را دریافت کرده و در تعدادی دیگر سازمان حمایت مشغول بررسی کارشناسی هزینه‌های تولید آنهاست./خبرگزاری تسنیم