تاریخ : چهارشنبه 8 مرداد 1399
کد 1307

یک هزار و ۲۷۴ میلیارد تومان تسهیلات کرونا پرداخت شده است

معاون وزیر کار گفت: تاکنون ۱۲ هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال تحت عنوان تسهیلات کرونا از سوی مؤسسات عامل به مشمولان پرداخت شده است.

عیسی منصوری اظهار داشت: بر اساس آخرین آمارها، تعداد ۵۰۳ هزار واحد تاکنون در سامانه کارا ثبت نام کرده اند. از این تعداد ۲۹۰ هزار پرونده و ۶۵۵ هزار نفر اشتغال را شامل می‌شود که توسط ۱۳ دستگاه اجرایی بررسی شده و ۱۰۲ هزار و ۴۲۹ میلیارد ریال تسهیلات را در برمی گیرد.

وی ادامه داد: از کل ۲۸۵ هزار پرونده ارسال شده به مؤسسات عامل، ۳۶ هزار پرونده مصوب و تسهیلات مربوط به ۲۳ هزار پرونده پرداخت شده است. تاکنون ۱۲ هزار و ۷۴۲ میلیارد ریال تحت عنوان تسهیلات کرونا از سوی مؤسسات عامل به مشمولان پرداخت شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: تعداد ۸۳۴ زیر رسته به شدت آسیب دیده از شیوع ویروس کرونا با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی شناسایی شده است. تعداد بنگاه‌های آسیب دیده ذیل ۱۴ رسته منتخب ۳ میلیون واحد است که ۱.۳ میلیون واحد آن بیمه شده و دارای کد کارگاهی و ۱.۷ میلیون واحد فاقد بیمه و کدکارگاهی هستند، این تعداد ۲.۸ میلیون نفر بیمه شده و ۳ میلیون نفر فاقد بیمه را شامل می‌شود.

به گفته منصوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت با ۳۲۴ زیررسته و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با ۲۱۳ زیررسته و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۱۵۴ زیررسته به ترتیب بیشترین زیررسته های شناسایی شده و آسیب دیده از کرونا را به خود اختصاص می‌دهند.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار میلیارد ریال برای پرداخت تسهیلات کرونا در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: از کل رقم ۳۵ هزار میلیارد ریال برای ۱۰۸ شرکت بزرگ حمل و نقل عمومی مسافر برون شهری اعم از هوایی، ریلی و دریایی، ۳۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال جهت پرداخت تسهیلات به مؤسسات عامل معرفی و ۹ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال نیز به مشمولان پرداخت شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مشمولان فاقد بیمه تسهیلات کرونا گفت: برای شناسایی این افراد با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مربوطه از جمله صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، کشور، آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، جهاد کشاورزی، تعاون، فنی و حرفه ای و بهزیستی کشور، هماهنگی لازم صورت گرفته و بیش از یک میلیون و ۹۸۶ هزار نفر از شاغلان شناسایی و احراز شده اند که تاکنون برای یک میلیون و ۸۳۴ هزار نفر از آنها پیامک ارسال شده است.

وی همچنین گفت: از جمع کل پیامک‌های ارسالی، تعداد ۵۶۴ هزار پیامک از طریق وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات به مشمولان ارسال شده است و بر اساس آمار سامانه کارا، تاکنون حدود ۴ درصد از مشمولان فاقد بیمه تسهیلات کرونا در این سامانه ثبت نام کرده اند./خبرگزاری مهر