تاریخ : دوشنبه 6 مرداد 1399
کد 1304

بازید رئیس اتاق تبریز از دانشگاه فنی و حرفه ای استان

به منظور گسترش همکاری های دانشگاهی و صنعتی با هدف توسعه متوازن و پایدار استان دکتر یونس ژائله رئیس اتاق تبریز در هفته ملی مهارت آموزی و کار آفرینی با دکتر احد بهشتی اصل، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و همکاران ایشان در محل این دانشگاه دیدار و در خصوص تعامل بیشتر دانشگاه فنی و حرفه ای استان با اتاق تبریز به عنوان پارلمان بخش خصوصی و واحد های صنعتی و تولیدی استان گفتگو نمود.
رئیس اتاق تبریز با اشاره به اهمیت مهارت آموزی جوانان و نیروهای فعال در واحدهای تولیدی و صنعتی خاطر نشان کرد: بر اساس بررسی های به عمل آمده یکی از مولفه های تاثیر گذار در توسعه صنعتی و اقتصادی مناطق مختلف کشور بحث مهارت آموزی است. وی با اشاره به اهمیت تاسیس هنرستان وحدت و مجموعه صنعتی غرب تبریز در صنعتی شدن تبریز و آذربایجان یادآورشد: ایجاد سیستم یکپارچه ای با شکل گیری هنرستان وحدت و  منطقه صنعتی غرب تبریز در دهه چهل که توسط بزرگ مرد صنعت ایران مهندس توکلی ایجاد شده بود امکان پرورش کادر فنی در استان و منطقه شمال غرب کشور را فراهم آمد و  این اقدام و اقداماتی از این دست سبب شد تا این استان به عنوان مهمترین قطب صنعتی کشور دهه های متمادی در خدمت توسعه کشور قرار گیرد. وی در همین خصوص اظهار امیدواری نمود: با تعامل بیشتر دانشگاه های استان با اتاق تبریز  و واحد های صنعتی و تولیدی استان امکان ارتقاء جایگاه استان با توجه به نیروی انسانی مهار در استان از یک طرف و وجود مزیت های رقابتی استان در بخش های مختلف اقتصادی در کوتاه ترین زمان فراهم گردد.
ژائله  در آسیب شناسی مهاجرت بخشی از فارغ التحصیلان دانشگاهی به سایر کشور های توسعه یافته یادآور شد: : فراهم نمودن زمینه های پیشرفت و تعالی جوانان کشور وظیفه دولت است. ولی سایر نهادهای موجود در جامعه به خصوص نهاد آموزش در گام نخست می بایست،  درس عشق به میهن و  وطن دوستی را به آنها یاد دهند تا  آنها توسعه همه جانبه کشور را در اولویت اول زندگی خود قرار دهند.
رئیس اتاق تبریز در بازدید از امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی و فضاهای آموزشی، دانشگاه فنی و حرفه ای استان پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه بین اتاق تبریز با این دانشگاه را با هدف بهره مندی واحدهای صنعتی و تولیدی استان از متخصصان پرورش یافته این دانشگاه و سایر دانشگاههای استان را مطرح نمود.
دکتر احد بهشتی اصل، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور ارزشمند دکتر یونس ژائله در دانشگاه فنی و حرفه ای استان، ایشان را جزء افتخارات و چهره های ماندگار تولید و صنعت کشور دانست وگفت: اندیشه ها و رهنمودهای صریح و روشنگرانه آقای دکتر ژائله که نشأت گرفته از تعهد، تخصص، دلسوزی ایشان به آذربایجان و ایران است در تمامی نشست های مدیریتی استان اثرگذار و نقش آفرین است.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: ما امیدواریم با تدبیر و همت والای ریئس محترم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز بتوانیم ارتباط دانشگاه فنی و حرفه ای با صنایع و واحد های تولیدی استان را بیش از این گسترش دهیم.
وی در خصوص ظرفیت علمی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی یادآور شد: : این دانشگاه می تواند با راه اندازی رشته های جدید مورد نیاز بخش صنعت استان، نسبت به تربیت تکنسین های کارآمد و ماهر اقدام نماید.
در این جلسه مقرر شد در راستای گسترش همکاری های دو جانبه تفاهم نامه بین دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی و اتاق تبریز منعقد گردد.