تاریخ : سه شنبه 29 تير 1395
کد 13

دومین جلسه 1395

دستور جلسه: 1: بررسی و پیشنهاد راهکارهای علمی برای تحرک اقتصادی. 2: بررسی پیشنهادها در خصوص مشاغل سخت و زیان آور 3: بررسی کمیته های پیشنهادی ونشست های آتی کمیسیون

1: بررسی و پیشنهاد راهکارهای علمی برای تحرک اقتصادی.
2: بررسی پیشنهادها در خصوص مشاغل سخت و زیان آور
3: بررسی کمیته های پیشنهادی ونشست های آتی کمیسیون.
پیشنهادات:
1: کمیسیون برای انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی و لزوم بهره مندی از کارشناسان و مشاوران در خواست تخصیص بودجه و اعتبار لازم از هیات رئیسه و نمایندگان می نماید که مقرر شد آقای دکتر شریف زاده موضوع را از هیات رئیسه محترم پیگیری نمایند.
2: علیرغم تصریح بخشنامه بانک مرکزی مبنی بر اعطای تسهیلات با نرخ بهره 18% برای عقود مشارکتی و مبادله ایی متاسفانه تاکنون عمده بانک های استان با پرداخت تسهیلات با این نرخ به بهانه های واقعی نظیر میانگین مانده موجودی، صورتهای مالی (که در تیرماه صورتحساب شرکت ها و حتی بانک ها نیز استخراج نشده است). از پرداخت تسهیلات خودداری می نمایندکه مقرر شد موضوع در هیات رئیسه محترم اتاق طرح و به نحو مقتضی از استانداری و ناظر بانک مرکزی و شورای هماهنگی بانک ها و در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی پیگیری شود.
3: پیشنهاد در تجدید نظر در خصوص اخذ مالیات در شرایط رکود از واحدهای تولیدی و صنعتی استان در قالب اعمال بخشش تخفیف و تقسیط و ایجاد تعامل با فعالین اقتصادی در وصول مالیات توسط حوزه های مالیاتی.
4: کمیسیون تصویب نمود که در خصوص مطالعات توزیع مالیات ستانی استانها به نسبت جمعیت، در آمد سرانه ،اشتغال و...
کار پژوهشی انجام و به تبع آن میزان اخذ مالیات استانی مورد کنکاش و بحث وتفحص قرار گیرد.
5: اعضای کمیسیون پس از بحث بررسی های لازم خواستار تمرکز زدایی و همچنین مقررات زدایی از سیاست ها و قوانین
مرتبط با حوزه های صنعت ، معدن و تجارت گردیدند که مقرر شد موضوع در اولین فرصت با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در استان طرح و پیگیری گردد.
6: با عنایت به ماده 39 تامین اجتماعی در خصوص بازرسی دفاتر و شرکت ها حداکثر ظرف6 ماه مقرر شد کمیسیون و اتاق  پیگیری های لازم
را برای اجرای این ماده از قانون به عمل آورند.
7: بررسی و پژوهش بر روی نرخ ارز و لزوم کاهش و افزایش آن و تاثیر آن بر اقتصاد ایران انجام گیرد.
8:پیشنهادات در خصوص مشاغل سخت وزیان آور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد به مجمع نمایندگان استان سازمان کار ،تعاون و همچنین سازمان تامین اجتماعی استان و استانداری محترم ارسال گردد.
9:در خصوص راهکارهای عملی وراهبردی در حوزه اقتصادی در کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مقرر شد گزارش کارشناسی موارد مطروحه تنظیم و به هیات محترم رئیسه و نمایندگان اتاق جهت بهره برداری های لازم تقدیم گردد.
10: از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی در استان برای جلسات ماهانه کمیسیون صنعت ومعدن اتاق بازرگانی دعوت به عمل آید.

شماره جلسه: دومین    ساعت شروع:17عصر    ساعت خاتمه: 19 عصر
جلسه 1395

تاریخ جلسه: 29/04/1395