تاریخ : يکشنبه 5 مرداد 1399
کد 1294

رئیس اتاق تبریز با اعضاء هیئت رئیسه خانه مطبوعات استان دیدارکرد

اعضاء هیئت رئیسه خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی محمد عزیزی راد ، احمد مرادپور، مرتضی شفیعی با دکتر یونس ژائله رئیس اتاق بازرگانی تبریز در محل اتاق دیدار و در خصوص تعامل بیشتر فعالان اقتصادی و رسانه های استان با هدف معرفی ظرفیت های اقتصادی و صنعت در راستای توسعه همه جانبه استان دیدار و گفتگو کردند.
محمد عزیزی راد رئیس خانه مطبوعات استان و سرپرست خبرگزاری ایرنا در استان در این دیدار با اشاره به پیشینه تاریخی اتاق تبریز و نقش بی بدیل فعالان اقتصادی استان در توسعه جامعه، اظهار امیدواری نمودند: با تعامل بیشتر فعالان اقتصادی با اصحاب رسانه  امکان توسعه همه جانبه استان در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم آید.
عزیزی راد با اشاره به نقش بسترساز رسانه ها در توسعه جوامع، همفکری، هم افزایی و  همکاری اصحاب رسانه با صاحبان صنایع در توسعه اقتصادی استان را در بهبود وضعیت اقتصادی مردم استان مهم ارزیابی نمود و پیشنهاد نشست های مشترک با فعالان اقتصادی با رسانه های استان به منظور تبیین چشم انداز توسعه استان را مطرح نمود.
مرتضی شفیعی مدیر عامل خانه مطبوعات استان و مدیر مسئول هفته نامه سریر با اشاره به این نکته که توسعه اقتصادی جوامع با توسعه فرهنگی آنها قابل تحقق است؛ اظهار امیدواری نمود: نشست های مشترک فعالان اقتصادی با اصحاب رسانه در استان امکان ایجاد گفتمان مشترک برای رسیدن به توسعه مد نظر در استان فراهم گردد.
مدیر عامل خانه مطبوعات استان با اشاره به این نکته که بررسی های میدانی از کشورهای همسایه حاکی از آن است که شناخت مناسبی از ظرفیت های صنعتی و اقتصادی استان وجود ندارد؛ اظهار امیدواری نمود: با تعامل سازنده اصحاب رسانه و فعالان اقتصادی امکان معرفی ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی استان به منظور جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی بیش از پیش فراهم گردد.
احمد مراد پور عضو هیئت رئیسه خانه مطبوعات استان با اشاره به اهداف هیئت رئیسه جدید خانه مطبوعات استان، توانمند سازی و مهارت افزایی اصحاب رسانه را از مهمترین برنامه های این دوره هیئت رئیسه خانه مطبوعات استان خواند و خاطر نشان کرد: تعامل سازنده اصحاب رسانه و فعالان اقتصادی استان می تواند خانه مطبوعات استان را در تحقق این  هدف یاری نماید.
دکتر یونس ژائله رئیس اتاق تبریز با تاکید بر این نکته که وجود رسانه های آزاد و مستقل از مهمترین مولفه های توسعه جوامع است؛ اظهار امیدواری نمود: با پیگیری های مستمر فعالان رسانه ای استان امکان حل مسائل و مشکلات بخش های مختلف اقتصادی استان در کوتاه ترین زمان ممکن در راستای توسعه اقتصادی فراهم گردد.
رئیس اتاق تبریز از فعالان رسانه ای  و اعضای خانه مطبوعات استان خواست با پیگیری های تخصصی امکان حمایت از فعالان اقتصادی استان و جذب سرمایه گذران خارجی با معرفی مزیتی های رقابتی استان  مهیا گردد.
ژائله ثروت آفرینی و ایجاد اشتغال را مهمترین رسالت فعالان اقتصادی و صنعتی جوامع خواند و افزود: تنها راهکار کاهش فقر و افزایش رفاه اجتماعی حمایت از کارآفرینان جامعه است تا با توسعه اقتصادی امکان بهبود وضعیت معیشت مردم فراهم گردد.
 گفتنی است خانه مطبوعات استان آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور در سال 88 فعالیت خود را آغاز کرده و زیر نظر معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران فعالیت می کند .