تاریخ : چهارشنبه 1 مرداد 1399
کد 1286

از سوی مدیرکل دفتر مدیریت اطلاعات و برنامه‌ریزی گمرک اعلام شد

ضوابط جدید رتبه‌بندی فعالان اقتصادی مجاز برای بهره‌مندی از تسهیلات گمرکی

گمرک جمهوری اسلامی ایران با بازنگری معیارها و الزامات انتخاب شرکت‌های متقاضی جهت برخورداری از تسهیلات مربوط، سیستم رتبه‌بندی فعالان اقتصادی مجاز را برای کسب‌وکارهای کوچک، متوسط و بزرگ در دستور کار قرار داد.
 حسن علیدوستی مدیرکل دفتر مدیریت اطلاعات و برنامه‌ریزی گمرک ایران اعلام کرد: به منظور توسعه تسهیلات قابل ارائه توسط گمرک به واحدهای کوچک و متوسط فعال واحدهای تولیدی و بازرگانی در حوزه صادرات و واردات و در راستای اجرای بند 5 بخشنامه وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر تهیه طرح رتبه‌بندی فعالان اقتصادی مجاز، این طرح به مدت 3 ماه به طور آزمایشی اجرا خواهد شد.

علیدوستی اظهار داشت: متقاضیان می‌توانند درخواست خود را از طریق پرتال گمرک به نشانی www.irica.ir به دبیرخانه مرکزی فعالان اقتصادی مجاز (دفتر مدیریت اطلاعات و برنامه‌ریزی) ارائه دهند.
مدیرکل دفتر مدیریت اطلاعات و برنامه‌ریزی گفت: در حال حاضر فعالان اقتصادی مجاز، صرفاً برای برخورداری از تسهیلات در رویه واردات و صادرات نسبت به ارائه درخواست به دبیرخانه مرکزی فعالان اقتصادی مجاز اقدام نمایند. در همین حال ارائه تسهیلات در رویه ترانزیت تیر در حال بررسی است.

علیدوستی با تأکید بر اطلاع‌رسانی این طرح از سوی گمرکات اجرایی به ذی‌نفعان متقاضی گفت:  ارائه تسهیلات مورد نظر با در نظر گرفتن قانون‌مداری واحدهای متقاضی و رعایت الزامات مصوب صورت خواهد گرفت.