تاریخ : دوشنبه 30 تير 1399
کد 1283

بررسی نحوه ایفاء تعهدات ارزی فعالان اقتصادی استان در کمیته پایش تعهدات ارزی

جلسه کمیته پایش تعهدات ارزی به منظور بررسی لیست فعالان اقتصادی که تمام یا بخشی از تعهدات ارزی آنها ایفاء نشده است در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز اعضای کمیته پایش تعهدات ارزی استان با حضور عباس کمالی نایب رئیس اتاق تبریز و رئیس کمیته پایش تعهدات ارزی استان، مسعود بنابیان و سید یوسف حسینی عضو هئیت نمایندگان اتاق تبریز و روسای کمیسیون های صنعت و معدن و صادرات و مدیریت واردات اتاق تبریز ، هنربرمعاون بازرگانی خارجی سازمان صمت، بحری پور معاون ارزی بانک ملی استان ، یوسفی نماینده گمرکات استان برگزار شد.
در این نشست اعضای کمیته پایش تعهدات ارزی لیست ارائه شده از  طرف بانک مرکزی مورد بررسی قرار دادند.
در لیست ارائه شده از طرف بانک مرکزی فعالان اقتصادی استان و کشور به دو گروه عمده تقسیم شده اند؛ صادرکنندگانی که تمام یا بخشی از تعهدات ارزی خود را ایفاء نموده اند اما به دلیل عدم ثبت در سامانه های مربوط رفع تعهد آنها احراز نشده است و صادرکنندگانی که در طول سالهای 97 و 98 اصلا به تعهدات ارزی خود عمل ننموده اند.
مسئولان ارشد حاضر در جلسه بعد از بررسی کلی لیست ارائه شده از طرف بانک مرکزی در نظر گرفتند، با اطلاع رسانی عمومی به فعالان اقتصادی که در لیست حضور دارند و همچنین به صورت منفرد با این فعالان گفتگو و راهکاری موجود برای ایفاء تعهد این اشخاص ارائه شود.