تاریخ : شنبه 28 تير 1399
کد 1270

دیدار رئیس اتاق تبریز با دهقانی نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی

یونس ژائله رئیس اتاق بازرگانی تبریز با الله وردی دهقانی نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی دیدار و در خصوص مسائل صنعت و معدن استان گفتگو نمود.
به گزارش روابط عمومی اتاق تبریز دکتر یونس ژائله رئیس اتاق بازرگانی تبریز در سخنانی با اشاره به ظرفیت های استان آذربایجان شرقی در صنعت و بخصوص معدن اظهار داشت: استفاده از پتانسیل های مختلف در صنعت و معدن استان می بایست با تشکیل گروه های کارشناسی و ایجاد کنسرسیوم هایی که متولی آن بخش خصوصی استان است؛ صورت پذیرد.
رئیس اتاق تبریز با تاکید بر این نکته که فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران منطقه می بایست در شرایط سخت اقتصادی  از طرف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مورد حمایت قرار گیرند؛ اظهار داشت: در شرایط کنونی مهمترین رسالت مسئولان کشور و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی حمایت از سرمایه گذار و فعالان اقتصادی است. تا با ایجاد وفاق و همدلی بیشتر بر مسائل و مشکلات کلان اقتصادی کشور در راستای ایجاد رفاه بیشتر برای مردم که رسالت ذاتی دولت و فعالان اقتصادی است جامع عمل بپوشانند.
ژائله تکمیل زنجیره تولید در بخش های صنعتی و اقتصادی کشور را لازمه حضور مستمر و موثر در بازارهای جهانی خواند و خاطر نشان کرد: تا زمانی که این زنجیره تولید تکمیل نشود امکان توسعه اقتصادی در بخش های مختلف اقتصادی و معدنی فراهم نخواهد شد.
وی حضور بخش خصوصی کشور و استان در تکمیل زنجیره های تولید در توسعه اقتصادی کشور را مهم  ارزیابی نمود  و یادآور شد: مسئولان ارشد  کشوری و استانی می بایست تلاش نمایند با حمایت از بخش خصوصی زنجیره تولید در تمام بخش های اقصادی بخصوص معدن را در دراستای توسعه کشور فراهم آوردند.
الله وردی دهقانی نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های بی بدیل منطقه شمال و شمال غرب کشور در بخش معدن خاطر نشان کرد: خوشبختانه در استان های آذربایجان غربی، شرقی و اردبیل هفت پهنه معدنی مورد مطالعات و پژوهشی معدنی قرار گرفته و با مطالعات بیشتر این منطقه مشخص  شده است که این منطقه جزء  غنی ترین مناطق معدنی ایران محسوب می شود که حضور بخش خصوصی می تواند در بهره برداری از این ظرفیت موثر واقع گردد.
نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری نمود؛ با  تغییر رویکرد شرکت مس ایران نسب به بهره برداری از منابع معدنی  مناطق  مختلف کشور که دارای پتانسل های معدنی ویژه ای هستند، امکان حضور بیشتر سرمایه گذران بخش خصوص در بهره بردای از منابع معدنی را با حمایت قوای سه گانه (مجلس، دولت و قوه قضائیه)در راستای ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای افزایش رفاه اجتماعی مردم بیش از پیش فراهم گردد. 
نماینده مردم ورزقان با اشاره به اهمیت فلز مس در تحولات تکنولوژیکی جهان پیش رو اظهار امیدواری نمود:  با همکاری و هم افزایی بخش خصوصی از این فلز ویژه ای  که در توسعه صنعتی موثر است و با حمایت دولت از فرآوری این ماده معدنی در استان  امکان توسعه همه جانبه درکوتاه ترین زمان ممکن فراهم گردد.