تاریخ : سه شنبه 16 آبان 1396
کد 124

هیاتی از انجمن بازرگانان و صنعتگران ترکیه (موصیاد)شعبه ساکاریا در محل اتاق تبریز حضور یافتند

هیاتی از انجمن بازرگانان و صنعت گران ترکیه ( موصیاد ) شعبه ساکاریا به سرپرستی یاشار جوشکون با جمشید برزگر نایب رئیس اتاق و رضا کامی عضو هیات نمایندگان اتاق و رئیس شورای بازرگانی ایران و ترکیه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی تبریز دیدار و در خصوص گسترش روابط اقتصادی و تجاری گفتگو نمودند.
جمشید برزگر نایب رییس اتاق تبریز و رئیس انبوه سازان کشور با اشاره به اهمیت و موقعیت استراتژیک دو کشور ایران و ترکیه که به عنوان پل ارتباطی شرق و غرب ایفاء نقش می نماید، در خصوص گسترش روابط اقتصادی دو جانبه گفت: اهمیت بخش خصوصی در گسترش روابط دوجانبه مهمترین عامل گسترش روابط بین کشورها است و بخش خصوصی ایران و ترکیه می بایستی با گسترش همکاری های خود سطح روابط دو کشور را بیش از پیش توسعه دهند.
یاشار جوشکون سرپرست هیات اقتصادی از انجمن بازرگانان و صنعتگران ترکیه (موصیاد)شعبه ساکاریا با  اشاره به اهمیت حضور گسترده هیات های اقتصادی و تجاری دو کشور در توسعه اقتصادی خاطر نشان کرد:  دیدار هیات های اقتصادی می تواند فرصت مناسبی برای بهره مندی از پتانسیلهای دو کشور بوده و امکان حضور گسترده در بازارهای جهانی و منطقه ای را مهیا سازد.
رضا کامی عضو هیات نمایندگان اتاق تبریز و رئیس شورای بازرگانی ایران و ترکیه با اشاره به این نکته که تجار و فعالان اقتصادی دو کشور می بایستی با توجه به شرایط جدید اقتصادی و تجاری حاکم بر جهان و منطقه با همدیگر همکاری داشته باشند خاطر نشان کرد: قبلا نگاه تجار این بود که کالا یا محصولی را بفروشند و سود کنند ولی شرایط جدید اقتصادی ایران، همکاری و مشارکت فعالان اقتصادی برای حضور در بازارهای ثالث را می طلب که ظرفیت های اقتصادی و تجاری و موقعیت استراتژیک دو کشور این امکان را فراهم می آورد که با برنامه ریزی و مشارکت به اهداف تعیین شده نایل شوند.
رئیس شورای بازرگانی ایران و ترکیه افزایش میزان تعاملات اقتصادی ایران و ترکیه تا سقف30 میلیارد دلار که از طرف روسای جمهوری دو کشور مقرر شده را فرصتی برای گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور خواند و از فعالان اقتصادی دو کشور خواست تا با گسترش همکاری دو جانبه برای رسیدن به سقف تعیین شده اقدام نمایند.
لازم به ذکر است که این هیات در زمینه های پیمانکاری، ساختمان، بازرگانی خارجی، پوشاک، صنایع پروتکنیک و شیمیایی ، مصالح ساختمانی، مالی و بیمه ای و.... در اتاق تبریز حضور یافته بودند.               
آلبوم تصاویر هیاتی از انجمن بازرگانان و صنعتگران ترکیه (موصیاد)شعبه ساکاریا در محل اتاق تبریز حضور یافتند