تاریخ : دوشنبه 16 تير 1399
کد 1218

قدردانی از تلاش های وابسته بازرگانی کنسولگری جمهوری ترکیه در تبریز

یاووز سلیم اوزدن وابسته بازرگانی سرکنسولگری جمهوری ترکیه در تبریز در خاتمه ماموریت خود با هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان اتاق تبریز دیدار و از همراهی و پشتیبانی مسئولان اتاق تبریز در مدت ماموریت خود قدردانی نمود.
یاووز سلیم اوزدن وابسته بازرگانی سرکنسولگری جمهوری ترکیه با اشاره به این نکته که در چهار سالی که در کنسولگری ترکیه در تبریز حضورداشت همواره شاهد حمایت، پشتیبانی و  همراهی فعالان اقتصادی و تجار آذربایجان شرقی در راستای گسترش همکاری اقتصادی دو کشور ایران و ترکیه بود، اعلام آمادگی خود برای گسترش همکاری دو جانبه در محل جدید ماموریت خود در شهرآنکارا را مطرح نمود.
وابسته بازرگانی سرکنسولگری جمهوری ترکیه از مسئولان اتاق تبریز خواست تا در شرایط کرونایی با هماهنگی به عمل آمده با مسئولان اتاق بازرگانی ایران امکان تردد های فعالان اقتصادی و تجاری دو کشور را بیش از پیش مهیا نمایند.
رضا کامی عضو هیئت رئیسه اتاق تبریز با قدردانی از تلاش‌های وابسته بازرگانی سرکنسولگری ترکیه در تبریز در خصوص تلاش های وی در راستای گسترش همکاری های تجاری و اقتصادی دو کشور گفت: آقای یاووز سلیم اوزدن در مرتفع نمودن برخی کاستی‌های پیش آمده همچون باز شدن مرزها، و سایر محدودیت های پیش آمده در شرایط پیش ِرو بعد از شیوه ویروس کرونا  نقش موثری داشت و ما از زحمات بی دریغ ایشان در گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و ترکیه سپاسگزاریم.
عضو هیئت رئیسه اتاق تبریز اظهار امیدواری نمود: با توجه به اهمیت  تبریز در گسترش روابط اقتصادی و تجاری دو کشور؛  با حمایت های ایشان، جانشین وی در کوتاه ترین زمان ممکن در محل ماموریت خود حاضر گردد تا امکان توسعه همکاری‌های دو جانبه با توجه به رکود حاکم بر اقتصاد جهانی  فراهم گردد.
کامی با اشاره به سیستم طراحی شده در حوزه گردشگری سلامت در ترکیه که امکان حضور گسترده گردشگران در این کشور را فراهم می آورد پیشنهاد داد: تا در حوزه اقتصادی و تجاری نیز چنین طرحی در راستای گستر ش همکاری های اقتصادی و تجاری دو جانبه  ایجاد گردد.
دبیر هیئت رئیسه اتاق تبریز آمادگی اتاق‌ها در شرایط کرونایی در جهت گسترش روابط اقتصادی دو جانبه را اعلام نمود.
قاسم قویدل عضو هیئت نمایندگان اتاق تبریز و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و محیط زیست با اشاره به اهمیت روابط دو جانبه ایران و ترکیه در گسترش ثبات منطقه‌ای و جهانی خاطر نشان کرد: هر چند کشورهای استعماری در همه ادوار تاریخی در تلاش بوده و هستند تا با متزلزل نمودن روابط دو کشور ایران و ترکیه، منطقه خاورمیانه و غرب آسیا را به منطقه‌ای بی‌ثبات تبدیل نمایند ولی درایت ملت و دولتمردان دو کشور ایران و ترکیه هرگز چنین شرایطی را برای سوء استفاده فراهم نکرده است.
وی با قدردانی از تلاش‌های وابسته بازرگانی سرکنسولگری ترکیه در تبریز، اظهار امیدواری  نمود:  جانشین ایشان در کوتاه ترین زمان ممکن در راستای گسترش همکاری های دو جانبه در محل ماموریت خود مستقر گردد.
یوسف حسینی عضو هیئت نمایندگان اتاق تبریز و رئیس کمیسیون صادرات و مدیریت واردات با قدردانی از تلاش‌های وابسته بازرگانی در گسترش همکاری‌های دو جانبه ایران و ترکیه؛ اظهار امیدواری نمود: درکوتاه‌ترین زمان ممکن وابسته بازرگانی جدید سرکنسولگری ترکیه در محل ماموریت خود حاضر و اقدامات لازم درجهت گسترش همکاری‌های دو جانبه از سرگرفته شود.
در خاتمه این دیدار لوح اهدائی فعالان اقتصادی استان از طرف اعضای هیئت رئیسه و هیئت نمایندگان به وابسته بازرگانی سرکنسولگری ترکیه در تبریز تقدیم شد.