تاریخ : چهارشنبه 10 آبان 1396
کد 121

سفیر فرانسه در ایران به همراه رایزنان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی سفارت در اتاق تبریز

فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در ایران به همراه رایزنان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی سفارت فرانسه در ایران در راستای گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی در تبریز حضور یافته و با رئیس اتاق ، و اعضای هیات نمایندگان اتاق تبریز دیدار و در خصوص گسترش رابط دوجانبه گفتگو نمودند.
فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در ایران به همراه رایزنان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی سفارت فرانسه در ایران در راستای گسترش روابط اقتصادی و فرهنگی در تبریز حضور یافته و با رئیس اتاق ، و اعضای هیات نمایندگان اتاق تبریز دیدار و در خصوص گسترش رابط دوجانبه گفتگو نمودند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اتاق تبریز صمد حسن زاده رئیس اتاق تبریز ضمن خیر مقدم به سفیر فرانسه در کشورمان و هیات همراه، در خصوص جایگاه اتاق بازرگانی خاطر نشان کرد: اتاق بازرگانی به عنوان یک نهاد مردمی در استای توسعه همه جانبه تلاش می نماید که روابط مناسب و گسترده ای با سایر کشورهای جهان داشته باشد. وی با اشاره به این نکته که کشور فرانسه مهد تمدن و دموکراسی است یادآور شد: با توجه به توانمندیهای بی نظیر کشور فرانسه و توانمندیهای کشور و استان آذربایجان شرقی به عنوان یکی از قطب های صنعتی و دانشگاهی کشور می توانیم در زمینه های مورد علاقه دو کشور همکاری نمایم.
رییس اتاق تبریز با اشاره به مزیت های معدنی استان خاطر نشان کرد: استان در زمینه مس و آلومینیت بیشترین ذخایر معدنی در کشور را به خود اختصاص داده است و در زمینه توسعه صنایع پالایشگاهی و فرآورده های نفتی ، به خاطر مزیت های رقابتی همچون قیمت تمام شده پایین محصولات، وجود بازارهای مصرفی در کشورهای همسایه و آسیای میانه و... می تواند همکاری های گسترده ای با شرکت های فرانسوی داشته باشد .
وی در خصوص همکاری مشترک به منظور ایجاد نیروگاه های حرارتی برای صادرات برق به سایر کشور ها با توجه به عبور خط لوله گاز از استان خاطر نشان کرد: عبور خط لوله گاز از استان و وجود بازارهای مصرف در کشورهای همسایه و منطقه، فرصت همکاری با شرکت های فرانسوی را مهیا نموده که می بایستی از این فرصت به بهترین نحو ممکن استفاده نمود.
حسن زاده در زمینه صنایع دارو سازی خاطر نشان کرد: در استان چهار واحد بزرگ داور سازی فعال هستند که به کشورهای اروپایی صادرات دارند که در این خصوص علاقمند همکاری هستیم. وی با اشاره به ظرفیت های استان در خصوص سنگهای معدنی، قیمتی، تزئینی و ساختمانی علاقمند استان برای همکاری با طرف فرانسوی را اعلام نمود.
رئیس اتاق تبریز به منظور گسترش همکاری های دو جانبه پیشنهاد تشکیل میز های مشترک را ارائه نمود . و از سفیر فرانسه خواست تا در تسریع صدور ویزا و روادید برای فعالان اقتصادی اقدامات متقضی را انجام دهد.
حسن زاده در خصوص سرمایه گذاری مشترک دو جانبه خاطر نشان کرد: فعالان اقتصادی ما بیش از آنکه به سرمایه مادی نیاز داشته باشند علاقمند بهره مندی از تکنولوزی ها و برند های روز دنیا دارند تا بتواند محصولات تولیدی خود را برا اساس سلیقه مشتری به بازارهای جهانی صادر نمایند.
رییس اتاق تبریز با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی برای سال 2018 خاطر نشان کرد: مقرر شده در این سال مسئولان بلند پایه کشورهای اسلامی در تبریز حضور داشته باشند. وی با اشاره به این رویداد مهم تاریخی یاد آور شد: شهرداری تبریز به منظور برگزاری هر چه باشکوه تر این مراسم معافیت های ویژه ای در خصوص ساخت هتل و دیگر مراکز تفریحی و اقامتی را در نظر گرفته که از شرکتهای فرانسوی دعوت می نمایم در این خصوص نیز مشارکت نمایند. وی از سفیر فرانسه دعوت نمود که در مراسم 2018 حضور داشته باشند.
فرانسوا سنمو سفیر فرانسه در ایران با قدردانی از میزبانی هیات نمایندگان و رییس اتاق تبریز در خصوص اولویت های سفرش با استان آذربایجان شرقی گفت: در این سفر دو اولویت اساسی متصور هستیم که عبارتند از اقتصاد و دانشگاه، وی با اشاره به این نکته که در زمینه اقتصادی شرکت های فرانسوی حضور جدی و موثری در ایران دارند خاطر نشان کرد: شرکت های بزرگی همچون؛ پژو، رنو، توتال و... سرمایه گذاری های بزرگی را در ایران انجام داده اند و شرکت های دیگر فرانسه نیز علاقمند حضور در بازارهای ایران و مشارکت و همکاری هستند و در همین راستا صدها شرکت فرانسوی سالانه از ایران بازدید و علاقمندی خود برای همکاری و مشارکت را اعلام می نمایند. وی با اشاره به مشکلات بانکی موجود در روابط اقتصادی دو جانبه خاطر نشان کرد: بانک دولتی فرانسه «وی پی آر» در تلاش است تا سازگارهای لازم برای ورد به ایران به منظور اعطاء وام و تسهیلات به خریدران ایران را مهیا نماید.
سفیر فرانسه در ایران در خصوص مشکل روادید و صدور ویزا به فعالان اقتصادی گفت: همچون سایر دوستانمان آلمان و ایتالیا در تلاش هستیم تا تسهیلات ویژه ای به فعالان اقتصادی ارائه دهیم. و در این خصوص اعلام نمود لیست افرادی که از طرف اتاق بازرگانی به سفارت خانه فرانسه در تهران ارائه گردد در اسرع وقت ویزا صادر خواهد شد.  
رضا حسینی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان و معاون استاندار در امور سرمایه گذاری با اشاره به این نکته که ششصد سال قبل تبریز به عنوان یکی از شهر های بزرگ جهان و مرکز تجاری جهان محسوب می شد ادامه داد: ایجاد اولین شهرک سرمایه گذاری خارجی و اولین پنجره واحد سرمایه گذاری در استان در سطح کشور از بستر های لازم برای جذب سرمایه گذران خارجی بوده و افزود: 10 درصد صادرات کشور از این استان صورت می گیرد و آذربایجان و تبریز در پنجاه سال اخیر به عنوان دروازه ورود صنایع نوین به سراسر کشور بوده است .
حسینی صنعت پتروشیمی، خودروسازی، قطعه سازی ، صنایع تبدیلی و... را از جمله مزیت های سرمایه گذاری در استان خواند و اعلام آمادگی نمود که مرکز خدمت سرمایه گذاری آماده است تا مجوز های لازم در راستای سرمایه گذاری به سرمایه گذاران خارجی را ارائه نمایند تا آنها درگیر بورکراسی اداری نشوند. وی با اشاره به این نکته که شهر تبریز علاوه بر ارائه سرویس به منطقه شمال غرب کشور به مناطقی از کشورهای همسایه نیز ارائه خدمت می نماید، لذا این شهر به عنوان کریدور شرق به غرب در منطقه و اقتصاد جهان نقش مهمی ایفاء نموده است. وی علاقمندی استان در راستای نوسازی صنایع استان با استفاده از تکنولوژی کشورهای توسعه یافته همچون فرانسه را مطرح و در خصوص گسترش همکاری های دو جانبه در زمینه ایجاد نیروگاه های خورشید و بادی به صورت BOO را خاطر نشان کرد و یاد آور شد حدود دو هزار هکتار زمین به منظور ایجاد نیروگاههای خورشیدی در استان در نظر گرفته شده است.
معاون استاندار در امور سرمایه گذاری مشارکت شرکت های فرانسوی در زمینه دارویی و صنایع غذایی را مطرح و خاطر نشان کرد: علاقمندیم در زمینه تولید دارو و لوازم بهداشتی به منظور تامین نیازهای داخلی کشور و صادرات به کشورهای همسایه همکاری داشته باشیم.وی مشارکت در صنایع خودرو سازی و قطعه سازی را از دیگر مزیت های رقابتی استان خواند و از طرف فرانسوی خواست در این زمینه طرح شده امکان گسترش همکاری های دو جانبه را فراهم سازند .
مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان در خصوص مزیت های رقابتی در بخش های کشاورزی ، معدنی و... اشاره و از سفیرفرانسه در ایران خواست تا برای سرمایه گذاری و تولید مشترک برای حضوردر بازارهای جهانی مشارکت نمایند.
دیگر فعالان اقتصادی با اشاره به فرصت های همکاری و مشارکت در زمینه های حمل و نقل ریلی و جاده ای ، صنعت ساختمان، خودرو سازی و قطعه سازی، از سفیر  فرانسه در ایران خواستند تا زمینه های گسترش همکاری های اقتصادی بین شرکت های ایرانی و فرانسوی را فراهم نماید.

 
آلبوم تصاویر سفیر فرانسه در ایران به همراه رایزنان سیاسی، فرهنگی و اقتصادی سفارت در اتاق تبریز