تاریخ : سه شنبه 10 تير 1399
کد 1174

نقدینگی کشور باید به سمت تولید سوق داده شود

مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و تامین مالی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرایط اقتصادی کشور و محدودیت در منابع مالی ایجاب می‌کند به سوی استفاده از ابزارهای نوین مالی حرکت کنیم و معتقدیم این موضوع یک انتخاب نیست، بلکه یک الزام برای بخش تولید است.
«نعمت الله شهبازی» در جلسه ویدئو کنفرانس با معاونان برنامه‌ریزی سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها افزود: در راستای کمک به بخش تولید و تحقق شعار «جهش تولید»، هدف‌گذاری شده تا ۱۰۰ واحد تولیدی از سوی بورس پذیرش شوند یا از طریق این بازار، تامین مالی شوند.
وی بیان‌داشت: طبق مصوبه سران قوا و عنایت رهبر معظم انقلاب، هر بنگاهی که امسال به بازار بورس وارد شود، پیشینه مالی سال‌های گذشته آن به ‌هیچ‌عنوان بررسی نخواهد شد.
مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و تامین مالی وزارت صنعت همچنین درخصوص تسهیلات به بخش تولید، گفت: بانک‌ها و صندوق‌ توسعه ملی هر کدام تاکنون پنج هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان برای تبصره ۱۸ آورده داشتند که در مجموع ۱۱ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان منابع برای تبصره ۱۸ سراسر کشور اختصاص یافته است.
وی ادامه‌داد: تاکنون ۸۳۴ واحد تولیدی با مبلغ چهار هزار و ۷۰۰ میلیون تومان موفق شدند از این منابع استفاده کنند.
شهبازی گفت: استان‌های تهران، اصفهان، البرز و مرکزی بیشترین پرداخت از محل تبصره ۱۸ را بخش تولید داشته اند.
وی با انتقاد از روند کُند پرداخت تسهیلات در استان‌ها گفت: با توجه به این که منابع این تسهیلات مشخص شده باید سرعت پرداخت توسط بانک‌ها بیشتر شود و استان‌ها هم با جدیت بیشتری این موضوع را دنبال کنند./ایرنا