تاریخ : سه شنبه 10 تير 1399
کد 1172

مراسم رونمایی از اولین نمایشگاه مجاز سه بعدی در محل اتاق تبریز

با حضور پور محمدی استاندار آذربایجان شرقی، امین زاده رئیس سازمان صمت، شهین باهر شهردار تبریز، ژائله رئیس اتاق تبریز مراسم رو نمایی از اولین نمایشگاه مجازی سه بعدی در ایران در محل اتاق بازرگانی تبریز برگزار شد.
اکرم اکبری مدیر عامل اولین نمایشگاه مجازی سه بعدی در ایران در خصوص اهمیت ایجاد این نمایشگاه یادآور شد: استان آذربایجان شرقی با تمام ظرفیت و پتانسیل هایی که در تولید کالا و محصولات در بخش های مختلف اقتصادی دارد ولی در عرضه کالاها و محصولات تولیدی به بازار های داخلی، منطقه ای و جهانی با مشکلات متعدی مواجه است که ایجاد نمایشگاه مجاز سه بعدی می تواند بخش عمدی از مسائل و مشکلات حوزه معرفی و فروش کالاهی و تولیدات استان را مرتفع نماید.
اکبری که دانش آموخته اقتصاد از دانشگاه تبریز است در خصوص برنامه های این نمایشگاه مجازی گفت: درصد هستیم که کالاها و محصولات  تولیدی استان را به پنج زبان زنده دنیا با آخرین روش های علمی در حوزه تجارت بین الملل معرفی نماییم.
دکتر یونس ژائله رئیس اتاق تبریز با قدردانی از مسئولان ارشد استانی و اساتید دانشگاهی که در ایجاد این نمایشگاه مجازی تلاش نموده اند در خصوص حضور جدی در بازار های جهانی خاطر نشان کرد: با توجه به بحران های اقتصادی و بهداشتی در جهان، ایجاد و تقویت فضای های مجازی برای معرفی و فروش محصولات تولید استان و کشور در راستای توسعه اقتصادی کشور یک ضروت است. وی از  فعالان اقتصادی خواست تا بازار چین را به عنوان  بزرگترین کشور وارد کننده جهان مد نظر قراردهند.
دکتر پور محمدی استاندار آذربایجان شرقی با تقدیر از مجریان اولین نمایشگاه مجازی سه بعدی در ایران ( ایپک اکسپر) با اشاره به بحران کوید 19 در جهان یادآور شد: شیوع این ویروس در جهان ما را بیش از پیش بر اهمیت فضای مجازی واقف نموده است.
استاندار آذربایجان شرقی با یادآوری این نکته که ایجاد چنین نمایشگاه مجازی می تواند سهم بیشتری از بازار جهانی را در اختیار فعالان اقتصادی کشور و استان قرار دهد اظهار امیدواری نمود: همکاری و هم افزایی فعالان اقتصادی با دانش آموختگان دانشگاهی در فضای ایجاد شده بستر های لازم جهت ایجاد توسعه اقتصادی استان در کوتاه ترین زمان ممکن فراهم گردد.
در پایان این نشست از اولین نمایشگاه مجازی سه بعدی در ایران رونمایی گردید.