تاریخ : دوشنبه 9 تير 1399
کد 1166

دیدار اعضاء انجمن جوانان کارآفرین با نماینده ولی فقیه در استان

اعضاء انجمن جوانان کارآفرین استان با حجه الاسلام آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریزدیدار و در خصوص مسائل حوزه جوانان استان به گفتگو پرداختند.
در ابتدا این دیدار مراد سر خیر خیابانی رئیس هیئت مدیره این انجمن در سخنانی با اشاره به اهمیت تشکیل انجمن جوانان کار آفرین گزارشی ازنحوه تشکیل و اهداف و اعضاء این انجمن ارائه نمود.
رئیس هیئت مدیره انجمن جوانان کارآفرین استان با قدر دانی ازآقایان یونس ژائله و عباس کمالی رئیس و نایب رئیس اتاق بازرگانی تبریز به خاطر مساعدت و حمایت های لازم به منظور تشکیل این انجمن اظهار امیدواری نمود: با حمایت همه جانبه مسئولان ارشد و مدیران کل ادارات استان از اعضاء کارآفرینان استان در راستای توسعه همه جانبه استان بهره برداری مناسبی صورت گیرد.
حجه الاسلام آل هاشم  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز در این دیدار با تبریک روز صنعت و معدن برای فعالان این عرصه و با اظهار خشنودی از ایجاد این انجمن در تبریز یادآور شد: در سال جاری این جلسه از شیرین ترین جلسات بنده تاکنون بوده است، چرا که رهنمود ها و پیام رهبری  با همت این جوانان محقق خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان با تاکید بر این نکته که در کنار تجربه پیشکسوتان صنعت و تولید باید میدان را برای جوانان مهیاء نمائیم، تاکید  نمود : گزارش تاسیس و کارکرد این انجمن را خدمت مقام معظم رهبری تقدیم خواهم نمود.
امام جمعه تبریزبا یادآوری این نکته که موضوع کار و کارآفرینی در دین مبین اسلام به عنوان عبادت یاد شده است خاطر نشان کرد ، تلاشگران این عرصه مجاهدان و مبارزان اصلی راه خدا  و نجات دهندگان واقعی کشور هستند.
حجه الاسلام آل هاشم  با تشریح این موضوع که کشور آماده جهش تولید و اقتصاد است؛ افزود: اگر مسئولان اجرایی  کشور به اندازه ای مقام معظم رهبری به کار و تلاش و اقتصاد توجه می نمودند، مطمئنا وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم در شرایط امروزی قرار نداشت.
وی با اشاره به پیام های رهبری همچون حمایت از کار و تولید ایرانی، رونق تولید و جهش تولید در سال های اخیر یادآور شد: به دو دلیل در شرایط سخت اقتصادی حاضر، کارآفرینان  اهمیت ویژه ای در توسعه اقتصادی کشور دارند که جهش تولید و مقابله با فشارها و تحریم های جهانی از اهم این موارد است.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به این نکته که در شرایط فعلی انتظار از دستگاه های دولتی این است که، با مدیریت دقیق و عالمانه منابع، منابع ملی را به سمتی که ارزش افزوده مادی و معنوی داشته باشد،سوق دهند؛ خاطر نشان کرد: افزایش تولید و رونق کسب و کار با افزایش امید در صنعتگر و کارآفرینان ایجاد می گردد و مسئولان امر باید بستر های لازم در خصوص را فراهم نمایند.
وی بهبود فضای کسب و کار، حذف بروکوراسی  های زاید اداری و تولید محصولات و خدمات با کیفیت را همراه با هماهنگی مسئولان و کارآفرینان را لازمه توسعه اقتصادی کشور خواند و خاطر نشان کرد: تذکرات رهبری تنها راهکار اصلاح وضعیت اقتصادی کشور است.
دکتر آل هاشم با اشاره به  مهمترین مولفه حل مشکلات اقتصادی  کشور به شاخصه هایی همچون رونق تولید ملی و داخلی، اهمیت دادن به تولیدات ملی و ارج نهادن به برند های ایرانی و فرهنگ سازی برای استفاده از تولیدات داخلی، جلوگیری از اسراف به خصوص در نهاد ها و سازمان ها دولتی و سپردن اقتصاد کشور بدست بخش خصوصی و مردم را با توجه به اصل 44 قانون اساسی از مهترین فاکتور های  اقتصاد مقاومتی خواند و یادآور شد: با در نظر گرفتن اهلیت در واگذاری ها می بایست جلوی مشکلات موجود در واگذاری های را به حداقل رساند.
وی حمایت بانک ها از فعالان اقتصادی، تلاش برای خروج از اقتصادی تک محصولی (نفت)و بهره بردای مناسب از ذخایر معدنی استان و کشور با ایجاد تاسیسات فرآوری منابع معدنی در راستای ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای استان و کشور و همزمان  استفاده از تکنولوژی های پیشرفته به منظور حفاظت از محیط زیست را از مهمترین ملزومات توسعه اقتصادی استان ارزیابی نمود.
در این دیدار از طرف اعضاء انجمن جوانان کار آفرین استان، دکتر آل هاشم امام جمعه تبریز عضو افتخاری این انجمن شد.