تاریخ : دوشنبه 9 تير 1399
کد 1165

رئیس کمیسیون صنایع مجلس :

بخش خصوصی، موانع جهش تولید را به مجلس ارائه کند

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی خواستار آن شد تا بخش خصوصی راهکارهای جهش تولید و موانع موجود آن را به مجلس ارائه کند تا کمیسیون صنایع مجلس در اولویت برنامه‌های یک ساله خود بگنجاند.

عزت الله اکبری تالارپشتی در نشستی با اعضای انجمن صنایع خانگی ایران  افزود: در مجلس شورای اسلامی به دنبال ایده گرفتن از بخش خصوصی برای پیشبرد امور هستیم و این ایده‌ها باید قابلیت اجرایی داشته باشد.

وی بیان داشت: بخش خصوصی باید به صورت کارشناسانه، مطالبه‌گر باشد و باید موانع را از پیش روی بخش خصوصی برداشت.

اکبری تاکید کرد: در شرایط جنگ اقتصادی باید همگی آرایش جنگی بگیریم و در این راستا برنامه داریم که قوانین مربوط به کمیسیون‌ها توسط خود کمیسیون‌ها پالایش شود.  

اکبری گفت: صادرات، یک پای ثابت جهش تولید است و تولید پایدار باید صادرات‌محور و صادرات باید فناور پایه باشد. وی همچنین خواستار بازنگری بخش خصوصی در خود و آماده‌شدن برای مسوولیت‌های بالاتر شد.

این نماینده مجلس خاطر نشان کرد: پذیرفتنی نیست کشوری که توانایی پرتاب ماهواره به فضا دارد یا در عرصه‌های تولید موشک، انرژی هسته‌ای، نانوتکنولوژی و غیره قله‌ها را فتح کرده، نتواند خودرویی مناسب تولید کند.

وی تاکید کرد: باید در کشور نظام جامع تولید و توزیع، تامین مالی و بانکی، بیمه تجاری و تامین اجتماعی، گمرکی و تعرفه‌ای، صادرات و واردات و نظارت مجلس داشته باشیم و اینها باید در راستای یکدیگر به کمک بخش خصوصی بیاید.