تاریخ : دوشنبه 1 آبان 1396
کد 115

دیدار نایب رئیس اتاق تبریز با دستیار استاندار استان امیلیا رومانیا کشور ایتالیا

ابوالفتح ابراهیمی نایب رییس اتاق تبریز با دستیار استاندارامیلیا رومانیا از کشور ایتالیا دیدار و در خصوص گسترش روابط اقتصادی و تجاری گفتگو نمودند.
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز  ابوالفتح ابراهیمی نایب رئیس اتاق تبریز با خانم پالما کاستی دستیار استانداری و عضو شورای استانداری امیلیارو مانیا  ایتالیا دیدار و در خصوص گسترش روابط اقتصادی و تجاری گفتگو نمودند.
نایب رئیس اتاق تبریز و مدیر عامل مجموعه تراکتور سازی ایران با اشاره به این نکته که آذربایجان شرقی و شهر تبریز یکی از قطب های صنعتی کشور به حساب می آید و بزرگترین واحد تراکتور سازی  در خاورمیانه در این شهر مستقر و بزرگترین کارخانجات قطعه سازی صنعت خودرو سازی در استان آذربایجان شرقی قرار دارد  که علاوه بر رفع نیاز داخلی خودروسازان داخلی به سایر کشور ها زا جمله کشورهای اروپایی صادرات صورت می گیرد. وی با اشاره به این نکته که ایتالیا در دوران تحریم علیه کشورمان از جمله کشورهایی بود که روابط خود را با کشورمان قطع نکردند یاد آور شد: به خاطر رفتار مقامات ایتالیایی در این دوران، بعد از برجام دولت ایران ارتباط با شرکت هایی ایتالیایی را جزء اولویت های خود قرار داده و علاقمند است در حوزه های مورد علاقه طرف گسترش همکاری داشته باشیم.
نایب رئیس اتاق تبریز با اشاره به این نکته   ایتالیا در زمینه طراحی و ساخت ماشین آلات صنعتی پتانسیل خوبی دارد خواستار گسترش روابط صنعتی بین دو کشور شد. وی با تاکید اینکه اتاق های بازرگانی سراسر کشور مبنای فعالیت خود را گسترش روابط اقتصادی با سایر کشورها ، بخصوص کشورهای اروپایی گذاشته اند خاطر نشان کرد: اتاق مشترک ایران و ایتالیا در گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری نقش بسیار موثری دارد و و نسبت به سایر اتاق های مشترک تعاملات بسیار خوبی با طرف ایتالیایی دارد.
ابراهیمی اعلام آمادگی مجموعه تراکتورسازی برای همکاری های مشترک صنعتی با صنایع ایتالیا و به خصوص صنایع استان امیلیا رومانیا را اعلام و از دستیاراستاندار و هیات همراه برای بازدید از این مجموعه دعوت به عمل آورد. وی با اشاره به این نکته که در مجموعه تراکتور سازی واحد هایی همچون؛ موتور سازی، ریخته گری و... وجود دارد یادآور شد: این مجموعه ار 12 کارخانه تشکیل شده که به صورت هولدینک فعالیت می نماید.
مدیر عامل مجموعه تراکتور سازی ایران با اشاره به این نکته که روابط تجاری و اقتصادی فعالان اقتصادی بین کشورها می تواند عامل موثری در گسترش روابط بین کشورها باشد از فعالان اقتصادی ایتالیایی خواست تا با گسترش روابط اقتصادی دو کشور بستر های لازم برای گسترش همکاری های دو جانبه را مهیا سازند. وی از هیات اقتصادی حاضر خواست تا در خصوص تعاملات بانکی دو کشور  اقامات موثری را انجام دهند.
نایب رئیس اتاق تبریز علاقمندی فعالان اقتصادی استان برای تولید یک خودرو با برند مطرح ایتالیا در استان را اعلام کرد و خاطر نشان کرد اتاق تبریز در این خصوص حمایت های لازم را انجام خواهد داد .
خانم پالما کاستی دستیار استانداری و عضو شورای استانداری امیلیارو مانیا ایتالیا با اشاره به این نکته که هیات حاضر در زمینه هایی همچون، ساخت قطعه های خودرو، سیستم های نمایشگاهی و مرمت بناهای تاریخـی حضـور دارند، با اشاره به این نکته که اعضای حاضـر در هیات همه افرادی عملیاتی حضـور دارند یادآور شد : می دانیم که فعالان اقتصادی آذربایجان نیز چنین شاخصی را دارند و بافت اقتصادی و صنعتی این استان با استان امیلیا رومانیا ایتالیا شباهت های نزدیکی دارند و علاقه مندیم یک توافق نامه اجرایی و عملیاتی را با نایب رئیس اتاق تبریز در زمینه های مشترک همکاری داشته باشیم.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز در این نشست حضور و مقررشد در زمینه مرمت و مقاوم سازی بناهای تاریخی جلسه مشتری را با فعالان این حوزه که در هیات حضور دارند داشته باشند.
لازم به ذکر است که استان امیلیا رومانیا ایتالیا جزء مناطق مطرح خودرو سازی دنیا و ابزار سازی است و از نظر صنعت گردشگری و نمایشگاهی نیز یکی از کانون های گردشگری در سطح دنیا به حساب می آید و در زمینه دانشگاهی نیز جایگاه ویژه در پرورش متخصصان در حوزه های مهندسی را به خود اختصاص داده است.


 
آلبوم تصاویر دیدار نایب رئیس اتاق تبریز با دستیار استاندار استان امیلیا رومانیا کشور ایتالیا