تاریخ : شنبه 22 مهر 1396
کد 113

حضور هیات ایتالیایی و ملاقات با رئیس اتاق تبریز

هیاتی اقتصادی و تجاری از کشور ایتالیا با رئیس اتاق تبریز و برخی از فعالان اقتصادی استان در حوزه های صنایع قطعه سازی، نساجی و صنایع خودرو سازی در محل اتاق تبریز دیدار و در خصوص گسترش روابط اقتصادی و تجاری گفتگو نمودند .
به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز فعالان اقتصادی و تجاری ایتالیا در حوزه های همچون چرم ، نساجی و صنعت قطعات خودرو سازی در محل اتاق بازرگانی با رئیس اتاق و معاون سرمایه گذاری استاندار آذربایجان شرقی و فعالان این بخش در استان دیدار و در خصوص گسترش روابط اقتصادی فی ما بین گفتگو نمودند.
سرمایه گذار و فعال اقتصادی در حوزۀ نساجی از کشور ایتالیا با اشاره به تولید سه نوع پارچه برای استفاده در صنعت خودروسازی، صنعت کفش و چرم یادآور شد علاقمندیم به خاطر موقعیت جغرافیایی کشور ایران با فعالان اقتصادی ایران روابط اقتصادی و تجاری خود را گسترش دهیم تا محصولات تولیدی از طریق ایران به کشور قفقاز، آسیای میانه و روسیه ارسال شود و با بالا رفتن میزان مصرف می توانیم تکنولوژی تولید این نوع پارچه را به ایران انتقال دهیم تا در این کشور تولید به کشورهای ثالث ارسال شود. وی با اشاره به تکنولوژی مورد استفاده برای تولید پارچه یادآور شد این نوع تکنولوژی فعلاً در ایران وجود ندارد و می توانیم با گسترش همکاریهای دوجانبه این تکنولوژی برای تولید پارچه را به ایران انتقال دهیم.
حسن زاده رییس اتاق تبریز ضمن خیر مقدم به آقای آمپریتا و هیات همراه گفت: آقای آمبریتا برای چهارمین بار است که به تبریز می آیند که این نشانگر علاقه مندی ایشان و فعالان اقتصادی ایتالیا برای گسترش همکاریهای اقتصادی دو جانبه است. وی در خصوص گسترش همکاریهای دو جانبه خاطرنشان کرد: همانطور که اعضای هیات حاضر علاقمندی خود برای گسترش همکاریهای اقتصادی و تولیدی با طرف ایران را مطرح نمود و خواستار تولید مشترک برای صادرات به کشورهای ثالث را مطرح نمودند ما هم علاقمندیم در زمینه های مختلف همچون قطعه سازی، نساجی و ... همکاری داشته باشیم.
رییس اتاق تبریز با اشاره به این نکته که آذربایجان و تبریز از قطبهای صنعتی کشور ایران هستند یاد آور شد: دراستان آذربایجان شرقی در زمینه قطعه سازی، نساجی، پتروشیمی، معدن، داروسازی و ... فعالیتهای چشمگیری صورت می گیرد و انتخاب این منطقه از کشور برای گسترش همکاری دو جانبه می تواند نقطه عطفی در مناسبات اقتصادی و تجاری باشد. وی در خصوص توانمندی استان در زمینه قطعه سازی یادآور شد: استان علاوه بر تامین نیازهای داخلی به کشورهای اروپایی از جمله آلمان صادرات قطعه دارد.
حسن زاده در خصوص جایگاه استان در زمینه تولید کفش و چرم نیز یادآور شد استان در زمینه صنعت چرم و کفش رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده و در این زمینه از پیشینه تاریخی غنی برخوردار است.
وی با اشاره به وجود شهرک چرم(چرمشهر) در تبریز خاطرنشان کرد: این شهرک به عنوان بزرگترین شهرک چرم ایران در این استان قرار داد و نشان از قدرت این صنعت در استان دارد و فعالیتهای بزرگی در این زمینه صورت می گیرد.
حسن زاده: من مطمئن هستم آقای آمبریتا با توانمندیهای آذربایجان و تبریز به عنوان یک قطب صنعتی آشنا هستند. وی با اشاره به ظرفیت استان در زمینه معدنی، (مس، آلومینیوم و ...) داروسازی، ماشین سازی، تراکتورسازی، موتوژن، خودروسازی و ... یادآور شد سرمایه گذاری و تولید مشترک در استان با توجه به ظرفیت های موجود و پایین بودن قیمت تمام شده می تواند برای هر دو کشور ایران و ایتالیا مثمر ثمر باشد.
رییس اتاق تبریز در خصوص تضمینهای لازم از طرف دولت در خصوص برگشت منافع سود و سرمایه، سرمایه گذاران خارجی خاطرنشان کرد: دولت ایران تمام تضمینهای لازم در این خصوص را ارائه نموده که توسط مسئولان مربوط در این حوزه به سمع و نظر سرمایه گزاران خواهد رسید وی در این خصوص اظهار امیدواری کرد ارتباطات و مراودات بین دو کشور بتواند توسعه اقتصادی دو کشور را در پی داشته باشد.
رییس اتاق تبریز نوسازی تکنولوژی مورد استفاده در واحدهای صنعتی و تولیدی، پایین بودن قیمت تمام شده محصولات تولیدی، وجود بازار داخلی و بازارهای منطقه قفقاز آسیا میانه و روسیه را زمینه مناسبی برای سرمایه گذاری مشترک دو کشور خواند و یادآور شد در سرمایه گذاری مشترک با فعالان اقتصادی ایتالیا ما نیاز به سرمایه نداریم بلکه نوسازی تکنولوژی و همکاری های علمی و دانشگاهها و بهره برداری از برندهای موجود در صادرات محصولات تولید شده به صورت مشترک را خواست فعالان اقتصادی استان از شرکتهای ایتالیایی خواند و آمادگی اتاق به منظور تسریع گسترش روابط دو جانبه را اعلام نمود.
حسینی مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان با اشاره به این نکته که استان در زمینه معدن، صنایع قطعه سازی و خودرو، نساجی، فرش و ... ظرفیت بی نظیر را در سطح کشور و منطقه به خود اختصاص داده یادآور شد: بخش عظیمی از اقتصاد استان در دست بخش خصوصی است و با توجه به همکاری بسیار خوب فعالان اقتصادی و دستگاههای اجرایی 10 درصد از صادرات غیر نفتی کشور متعلق به این استان است و کانون صنعت، خدمات و تجارت شمالغرب ایران بوده و به لحاظ قابلیتهای موجود بخشی از خدمات کشورهای همسایه را هم تامین می کند و از آنجایی که می دانیم ایتالیا جزء کشورهای فرا صنعتی و تکنولوژی بی نظیر در زمینه های همچون نساجی است تمام اطلاعات و مشوق های لازم به منظور گسترش همکاری های دو جانبه را در اختیار آنها قرار می دهیم. وی در این خصوص حمایتهای همه جانبه دولت از سرمایه گذاران خارجی گفت تمام مجوزهای لازم را در عرض 15 روز در اختیار سرمایه گذاران خارجی قرار می دهیم.
در ادامه جلسه محسن صدقی نسب مدیر عامل شرکت اطلس پود، پروینی رییس انجمن صنایع نساجی در خصوص وضعیت نساجی در استان و زمینه های همکاری مطالبی را ارائه نمودند.

 
آلبوم تصاویر حضور هیات ایتالیایی و ملاقات با رئیس اتاق تبریز