تاریخ : پنجشنبه 5 تير 1399
کد 1123

معاون وزیر صمت: نیاز فعلی بازار خودرو واقعی نیست

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت‌های خودروسازی با نیاز حبابی شکل، مواجه شدند و اکنون تقاضاهایی که در بازار و ثبت نام در طرح‌های پیش فروش خودرو وجود دارد، واقعی نیست.

«سعید زرندی» درباره افزایش قیمت خودرو در بازار و چرایی این اتفاق، توضیح داد: صنعت خودرو یک نیاز واقعی دارد که بیشتر از یک میلیون تا یک میلیون و ۱۰۰هزار دستگاه نیست، لذا بخشی از نیازی که در طرح‌های پیش فروش خودرو و حتی بازار وجود دارد، کاذب است.

وی افزود: در طرح‌های پیش فروش خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی جمعیت زیادی ثبت نام می‌کنند، این در حالی است که همه ثبت نام کنندگان نیازمند خودرو نیستند و بخشی ازاعلام نیازها و ثبت نام‌ها به دلیل اختلاف قیمت بازار و کارخانه است و این رشد تقاضا به منزله آن است که شرکت‌های خودروسازی با نیاز حبابی شکل، مواجه شدند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت با بیان اینکه سال گذشته شرایط تولید خودرو به مراتب سخت‌تر از امسال بود، افزود: در سال ۹۸ با وجود چالش‌های متعددی که صنعت خودرو از نظر تامین قطعه با آن روبرو بود، در حدود ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شد و امسال پیش بینی ما این است که با بهتر شدن شرایط، شرکت‌های خودروسازی به تولید یک میلیون و ۱۰۰ هزار خودرو دست پیدا کنند./ ایرنا