تاریخ : پنجشنبه 5 تير 1399
کد 1114

اولویت‌های تأمین نقدینگی واحدهای تولیدی

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پشتیبانی نظام بانکی از تولیدکنندگان، یکی از پیش‌شرط‌های مهم تحقق جهش تولید است، گفت: اولویت با تامین نقدینگی طرح‌های بالای 60 درصد دارای سه ویژگی عمق ساخت داخل، ارزآوری از محل صادرات و قرار گرفتن در مناطق محروم است.

حسین مدرس خیابانی امروز در جلسه مدیران وزارت صنعت، معدن و تجارت با مدیران عامل و معاونان نظام بانکی گفت: علی رغم شرایط کنونی کشور به لحاظ تنگناهای تامین نقدینگی و کمبود منابع بانکی، اما منابع ارزی و ریالی در جهت اهداف جهش تولید در حال پرداخت و هدایت است و باید تمام توان خود را در حوزه تامین مالی با استفاده از ابزارهای مختلف متمرکز کرده تا تولید کشور به دلیل عدم تامین نقدینگی دچار مشکل و توقف نشود.

وی افزود: منابع سیستم بانکی در کنار منابع مالی تبصره 18 و نیز سایر ابزارهای تامین مالی، محل‌های فراهم کردن امکانات مالی برای واحدهای تولیدی هستند، این در حالی است که پشتیبانی نظام بانکی از تولیدکنندگان، یکی از پیش‌شرط‌های مهم تحقق جهش تولید به شمار می‌رود؛ اگرچه برخی از بنگاههای بزرگ دولتی نیز در حال فروش اموال و دارایی‌های مازاد خود هستند.

وی تصریح کرد: اولویت با تامین نقدینگی طرح‌های بالای 60 درصد با سه ویژگی شاخص عمق ساخت داخل، ارزآوری از محل صادرات و قرار گرفتن در مناطق محروم است./فارس