تاریخ : دوشنبه 2 تير 1399
کد 1086

حضور فرماندار ویژه شهرستان مراغه در اتاق تبریز

حمید شکری معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه به منظور معرفی بیشتر فرصت های سرمایه گذاری در راستای توسعه همه جانبه این شهرستان با توجه به ظرفیت های بالقوه و بالفعل مراغه با دکتر یونس ژائله رئیس اتاق تبریز در محل اتاق تبریز دیدار نمود.
حمید شکری معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان مراغه و تیم همراه گزارشی از ظرفیت های سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشاورزی، عمرانی، صنعتی و گردشگری این شهرستان را ارائه نموده و از دکتر ژائله رئیس اتاق تبریز درخواست نمودند با توجه به پتانسیل های بالقوه و بالفعل این شهرستان در جذب سرمایه گذاران استانی و فرا استانی حمایت های لازم را در راستای توسعه همه جانبه این شهر ستان را به عمل آورند.
وی از رئیس اتاق تبریز و اعضای هئیت رئیسه و هئیت نمایندگان اتاق تبریز به منظور بررسی بیشتر ظرفیت های اقتصادی شهرستان مراغه دعوت به عمل آورد تا امکانات و پتانسیل های این شهرستان را از نزدیک مشاهده نمایند.
دکتر یونس ژائله رئیس اتاق تبریز با تاکید بر این نکته که هدف عمده فعالان اقتصادی استان و کشور تولید ثروت در راستای رفاه اجتماعی و اقتصادی مردم است؛ در خصوص ایجاد ارزش افزوده در بخش های مختلف اقتصادی استان و شهرستان مراغه خاطر نشان کرد: مدیران ارشد استانی و شهرستانی می بایست بر اساس برنامه جامعی که در  راستای توسعه مناطق مختلف استان تهیه شده اقدامات لازم را در جهت تولید مکانیزه و صنعتی در بخش های مختلف اقتصادی را اولویت کاری خود قرار دهند.
رئیس اتاق تبریز تبدیل زمین های دیمی به آبی را با تغییر شیوه آبیاری را از جمله مهمترین اقدامات مدیریت ارشد شهرستان مراغه در راستای توسعه آن خواند و در راستای جذب سرمایه گذاران استانی و ملی خاطر نشان کرد: ادارات و سازمان های مرتبط می بایست با حذف بورکراسی های زاید اداری امکان حضور مستمر و موثر سرمایه گذران را در جای جای استان فراهم آورند.
ژائله اصلاح الگوی کشت، بهره برداری مناسب از منابع آبی استان و منطقه  با تغییر شیوه آبیاری باغات و زمین های کشاورزی، تغییر کشت محصولات زراعی و باغی با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر و گسترش صنایع تبدیلی با هدف  تکمیل زنجیره های تامین را از مهمترین عوامل توسعه شهرستان مراغه خواند.
وی آمادگی کامل اتاق تبریز به منظور معرفی ظرفیت های اقتصادی و فرهنگی شهرستان مراغه در راستی توسعه همه جانبه آن را اعلام نمود و از فرماندار ویژه شهرستان مراغه و هئیت اقتصادی خواست تا اولویت های سرمایه گذاری شهرستان را به منظور ارائه به سرمایه گذاران در اختیار اتاق تبریز قرار دهند.